کمک 7 میلیارد و 200 میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی به آستان مقدس


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820079

این را رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اعلام کرد؛

جوینده گفت: سال گذشته هفت میلیارد و 200 میلیون جلد برای بازسازی عتبات عالیات از مردم خراسان جنوبی جمع آوری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانموسی جوینده امروز در جلسه هیات امنای ستاد احیای آستان مقدس استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار و با محوریت بررسی و تصویب برنامه های سال 1401 برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سرانه کمک به عتبات در کشور پنج تعیین شد. هزار تن برای هر نفر که در خراسان جنوبی به 9 هزار تن برای هر نفر رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعهد استان در سال گذشته 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است، گفت: بیش از تعهد سالانه استان است.

وی ادامه داد: در سال 1400 با وجود مشکلات اقتصادی که مردم استان داشتند اما هفت میلیارد و 200 میلیون تن به مرمت عتبات عالیات کمک کرد.

جوینده با اشاره به اجرای طرح برکت گفت: در این طرح مردم در بازسازی عتبات عالیات با کسر حقوق کارکنان، اهدای محصولات کشاورزی و سود حاصل از اصناف مشارکت کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم استان قرن جدید را با وقف املاک کتان آغاز کردند و در شهرستان فردوس چهار هکتار از باغات پسته با 2000 اصله درخت و 12 ساعت چاه به بازسازی اختصاص یافت. قبرستان بقیع در شرایط کنونی از واقف خواسته شد که اکنون برای بازسازی حرم ها هزینه کند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اعزام نیروی متخصص برای بازسازی عتبات عالیات نیز پیشرو بوده است، افزود: هیچ پروژه ای در حرم ها به دلیل فوران تاج تعطیل نشده است و بهسازی اماکن متبرکه همچنان ادامه دارد.

جویند با اشاره به فعالیت 260 آتلیه قالی بافی برای بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی گفت: مردم استان در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: این طرح با کاروان کربلا قبل از طغیان تاج در استان اجرا شد که سالانه 200 میلیون تن به دانش آموزان و خانواده های آنان کمک کرد که امیدواریم این طرح مجددا اجرا شود. سال

وی با اشاره به اینکه میزان کمک به عتبات در کشور برای هر نفر 7 هزار و 500 تن تعیین شده است، گفت: 95 درصد کمک به کارخانه بازسازی عتبات عالیه توسط خانواده های نیازمند انجام می شود. باورهای مذهبی مردم در حال بازگشت است.

جویند با اشاره به اینکه اجرای 23 برنامه در سال جاری در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی قرار دارد، گفت: از روسای ادارات می خواهیم در اسرع وقت پیشنهادات خود را ارائه دهند، شهر مشهد نیازمند افزایش بیشتر است. تلاشی که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید