کمین مرگ در جاده سرهنگ گلبو تربت حیدریه / 6 فوتی در محور سرهنگ گلبو در دو ماه!

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798151

جاده سرهنگ – گلبو در منطقه کدکن تربت حیدریه به دلیل تردد کامیون‌های مواد معدنی یکی از خطرناک‌ترین جاده‌ها است و عرض کم آن علاوه بر سال‌های گذشته جان شش نفر را در این جاده گرفته است. دو ماه تنهایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; دو روز پیش در تصادف هولناک خودروهای سمند و پراید، چهار سرنشین دو خودرو در دم جان باختند و یک مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

عرض کم و آسفالت نامناسب

بیش از سه سال به روستای گلبت سرهنگ تربت حیدریه و سپس به نیشابور رفت و آمد داشتم. آیا از عبور بی احتیاطی خودروهای سنگی سنگین و ترس رانندگان خودروهای شخصی یا واژگونی و تصادف خودروها در این سالها صحبت کنم؟!

تصاویری که به دستم رسید تکان دهنده و تاسف بار بود، حادثه ای که منجر به کشته شدن چهار هموطن شد.

پس از وقوع حوادث رانندگی در محور پرخطر روستای سرهنگ به روستای حصار یزدان به طول 35 کیلومتر و جان باختن 6 نفر از هموطنان در سه سانحه طی دو ماه گذشته و رسانه ای شدن حادثه دیدگان جاده ای. در این محور به دلیل کم عرض بودن کامیون ها در معادن با نمایندگان و کارکنان شهرستان ادامه می دهیم تا ببینیم برای بهبود وضعیت این جاده خطرناک چه کرده اند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس از رایزنی با سازمان توسعه و نوسازی صنعت معدن و معدن ایران (ایمیدرو) برای توسعه و روکش آسفالت این محور خبر داد.

محسن زنگنه افزود: با توجه به فصل سرما و بارندگی مسیر سرهنگ تا حصار یزدان در سال آینده تعریض و روکش آسفالت آن تعویض می شود.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده و با توجه به تردد زیاد خودروها در جاده سرهنگ خسار یزدان و حادثه دیدگان جاده ای، این مسیر با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و راهداری انجام شد. و حمل و نقل جاده ای آمادگی برای گسترش و پوشش این محور رصد می شود.

زنگنه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه که برای آسفالت مناسب نیست این پروژه در فصل گرم سال آینده آغاز می شود و متاسفانه در 60 روز گذشته این محور 6 مصدوم داشته است.

4 کشته و یک مجروح در 2 تصادف رانندگی

مدیر روابط عمومی اورژانس 115 تربت حیدریه گفت: طی تماس تلفنی با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات مبنی بر وقوع حادثه دو خودروی پراید و سمند در سکوی تربت حیدریه حوالی نیشابور، آمبولانس آن پایگاه های اورژانس کدکان و اورژانس سرهنگ اعزام شدند.

نوروزی افزود: کارشناسان اورژانس پس از تثبیت صحنه و معاینه مصدومان متذکر شدند که متأسفانه چهار نفر بر اثر شدت جراحات در دم جان باختند و یک نفر نیز تحت مراقبت به بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه منتقل شد.

جاده روستایی که کامیون های سنگ معدن در آن تردد می کنند

علی عسگر کرباسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تربت حیدریه نیز با بیان این مطلب افزود: بر اثر جابجایی کامیون های حمل سنگ از معادن خسارت وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: لبه های آسفالت در برخی نقاط شکسته شده و در یکی دو ماه اخیر مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اقداماتی از جمله تعمیر مته انجام داده است.

کرباسی می گوید: نصب علائم و علائم در نقاط پرحادثه مانند پیچ ​​جاده ها توسط این اداره انجام شده است.

6 فوت در 2 ماه

وی گفت: متاسفانه در دو ماه گذشته شاهد سه فقره تصادف در این محور بوده ایم که دو مورد از آنها منجر به واژگونی خودرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی تصادفات سرعت بالای رانندگان است، همانطور که در دو تصادف قبلی دو نفر و در تصادف تلخ اخیر که دو روز پیش اتفاق افتاد متاسفانه چهار نفر جان باختند.

کرباسی گفت: تصادف دلخراش اخیر 13 دی ماه ساعت 15:20 بر اثر بی احتیاطی خودرو سمند و برخورد با پراید رخ داد.

ساخت جاده را در هفته های آینده شروع کنید

رئیس راهداری تربت حیدری گفت: با توجه به پیگیری های خوب نماینده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر همکاری و هماهنگی شرکت ایمیدرو با مدیرکل راهداری خراسان رضوی، مقرر شد در هفته آینده تفاهم نامه ای بین شرکت ایمیدرو و اداره کل امضا شود. بزرگراه های استان روند ساخت این مسیر را آغاز کند.

وی افزود: کارشناسان اداره راهداری اداره کل راهداری خراسان رضوی امروز چهارشنبه در محل حضور یافته و کار را ارزیابی خواهند کرد به امید اینکه مناقصه انتخاب پیمانکار و شروع عملیات انجام شود. .

اعطای وام 1000 میلیارد ریالی برای تعریف و آسفالت محور حادثه خیز

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در تصادف دلخراش جاده یزدان – سرهنگ چهار نفر از هموطنان جان باختند. با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری کشور و مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی دیدار کردیم.

وی گفت: در بازدید مدیرعامل شرکت ایمیدرو در تابستان امسال، شرکت ایمیدرو قول مساعد داد که با همکاری سازمان راهداری نسبت به ساخت، تعریض و بهسازی جاده و همچنین آسفالت جاده اقدام کند. .

در سال های گذشته کد پروژه تعریف نشده بود

زنگنه گفت: دیروز نامه ای برای تکمیل تحقیقات راه ارسال شد. متاسفانه در سال های اخیر هیچ اقدامی برای اخذ کد پروژه در این جاده صورت نگرفته است، بنابراین پرداخت هزینه این جاده بسیار سخت است زیرا جاده اصلی نیست و به یک معنا روستایی نیست و از طرف دیگر راه است. دست، ترافیک زیادی در آن وجود دارد.

وام یک میلیاردی با مشارکت ایمیدرو و راهداری

وی افزود: در نهایت تصمیم گرفته شد با وام بالغ بر هزار میلیارد ریال با مشارکت شرکت ایمیدرو و ساماندهی راهداری کشور و احداث راهداری کشور این جاده 35 کیلومتری تعریض شود.

زنگنه گفت: تلاش می کنیم پس از پایان سردی هوا، در صورت موفقیت آمیز بودن مناقصه، موضوع تعریض جاده طی سالیان متمادی اتفاق بیفتد و با این اقدامات آرزوی دیرینه مردم خیر این منطقه را محقق کنیم. و شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید