کنفرانس بین المللی سرمایه اجتماعی و عدالت در کوم برگزار می شود


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814104

رئیس هیئت علمی پردیس فارابی تهران از برگزاری همایش بین المللی سرمایه اجتماعی و تامین مالی در کوم کنفرانس بین المللی سرمایه اجتماعی و تامین مالی در کوم با حضور مهمانان خارجی خبر داد.

به گزارش راه دانا به نقل از کوم فردا، حمید زارع ظهر امروز در نشست خبری اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی سرمایه اجتماعی و آموزش که در پردیس فارابی تهران برگزار شد، گفت: سومین همایش اردیبهشت 1401 با مهمانان. وصیت نامه در سطح بین المللی توسط دانشگاه های خارجی برگزار شد.

رئیس پردیس فارابی تهران نیز به محوریت ویژه این همایش اشاره کرد و گفت: بیماری های عفونی، سرمایه اجتماعی و پایداری، مدیریت عفونت و بیماری های واگیر، سرمایه اجتماعی و مدیریت بیماری های عفونی، Crown Virus، سرمایه اجتماعی و پایداری و شهر هوشمند. و سرمایه تاب آوری و تاب آوری اجتماعی حوزه های خاصی را پوشش می دهد.


سرمایه اجتماعی مهمترین رکن توسعه پایدار جامعه است

در ادامه جلسه حسن زارعی متین دبیر همایش گفت: در گذشته مردم به جایی رسیده اند که سرمایه مالی می تواند برایشان مفید باشد.

وی گفت: اما آنچه امروز مهم است سرمایه اجتماعی است و در واقع در تعریف آن ارزش ها و هنجارهای مشترک افراد را می گوییم که این هنجارها می تواند نقش سرمایه را ایجاد کند.

دبیر همایش بین المللی سرمایه اجتماعی و پایداری گفت: هر چه سرمایه اجتماعی بالاتر باشد، سلامت روانی جامعه افزایش یافته و خطر آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه مهم ترین رکن توسعه پایدار جامعه سرمایه اجتماعی است، گفت: توجه به سرمایه اجتماعی یک هدف و تکلیف برای همه مسلمانان است.

زارعی متین تاکید کرد: در گذشته سرمایه اجتماعی در کشور ما بسیار بالاتر بود و این مشارکت را در جنگ تحمیلی می توان دید.

اولین مرکز تحقیقاتی در حوزه سرمایه اجتماعی در دانشکده فارابی تهران تأسیس شد

محمد میرایی، عضو شورای سیاسی همایش نیز گفت: اولین مرکز تحقیقات سرمایه اجتماعی دانشگاه تهران در دانشکده فارابی قم راه اندازی شده است.

میرایی همچنین به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: انتشار مجلات و کتاب های مختلف در حوزه سرمایه اجتماعی در کنار سایر برنامه های پژوهشی در این زمینه باعث توجه بیشتر به موضوع سرمایه اجتماعی شد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش با استقبال خوبی مواجه شد که نشان دهنده اهمیت این موضوع در جامعه است و مقالات خوبی برای همایش دریافت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید