کیهان: گمانه زنی ها می گوید مذاکرات با برجام به بن بست خورده است/ باید در همکاری با آژانس تجدید نظر کنیم

کیهان: گمانه زنی ها می گوید مذاکرات با برجام به بن بست خورده است/ باید در همکاری با آژانس تجدید نظر کنیم

روز جدید همزمان با گمانه زنی ها درباره بن بست مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 و همچنین افزایش فشار غرب بر جمهوری اسلامی ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی که یک نهاد فنی، حقوقی و کارشناسی است، دو تصمیم سیاسی صادر کرد. گزارشی خصمانه از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

گزارش گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که نشان می دهد این نهاد از مسیر فنی خارج شده است، مورد استفاده رسانه های غربی به ویژه رویترز قرار گرفت و اظهارات مداخله جویانه برخی کشورهای غربی را به دنبال داشت.

به گفته برخی از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، گزارش سیاسی و خصمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس داده های دروغین صهیونیستی، حتی در شرایط پرتنش مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، صرفا ابزاری برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران است. برجام و ترفندهای روانی و تبلیغاتی.

بر این اساس به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با آگاهی از دام غرب، بر برجسته سازی روند همکاری عادلانه ایران و آژانس تمرکز کرده و ضمن بی اعتبار ساختن گزارش های نادرست مبتنی بر نادرست، با آژانس همکاری کند. داده های صهیونیستی تصمیمات شورای حکام باید بازنگری شود.

دیدگاهتان را بنویسید