گردشگری زیارتی در مشهد باید توسعه یابد


ساعت: 22:08
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818560

ضرغامی گفت: گردشگری زیارتی مشهد یک سرمایه نسبی است و نیاز به توسعه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; عزت الله ضرغامی امشب در مراسم افتتاح رسمی بوستان ایرانیان ایوان سلام پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد گفت: مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است و به معنای ارزش، اهمیت، جاذبه ها و مزیت های این است. شهرستانی که وجود بسیاری از آن را مدیون بارگاه ثامن الحجج است و ارائه هر طرحی در حوزه گردشگری باید بر اساس همین مزیت نسبی باشد.

وی با اشاره به اقبال مردم مشهد و ورود سالانه 30 میلیون گردشگر در شرایط عادی، افزود: مجموع ظرفیت اسکان مسافران در این شهر در همین مدت در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی شاهد تکمیل بودیم. از ظرفیت اقامتی مشهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر این همه تلاش در خراسان رضوی و متولیان حوزه مربوطه نبود، این وضعیت و ورود مسافران بی‌شماری می‌تواند باعث ایجاد بحران شود، از این رو از مسئولان مجاهد استان تشکر می‌کنم. منطقه. در سفر به مشهد.”

ضرگامی پایانه های مسافربری را نقطه مهم خدمات رسانی به مسافران، گردشگران و زائران می داند که در آن تقاطع ها باید خدمات کامل و کاملی را به گردشگران ارائه دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه این مکان ها دارای مکانی با قابلیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستند، گفت: اطلاع رسانی در این محیط های بزرگ حمل و نقل حساس و مهم است تا مسافران بتوانند به راحتی از مشهد سفر کرده و خوشحال شوند. “در این زمینه برنامه ریزی تقویت شده مناسب داشته باشید.

ضرغامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود 240 هزار کیلومتر راه در کشور افزود: در این حوزه نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مناطق موفق، کار بسیار زیاد است. ساخت کشور است «راه در کشور مربوطه و ساری است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: در زمینه معماری مذهبی و سنتی به ویژه در شهر مشهد باید به خوبی عمل کنیم و متاسفانه در حوزه معماری بعد از انقلاب اسلامی نتوانستیم کارنامه پرافتخاری با سایر حوزه ها داشته باشیم که کار برجسته ای بوده است. ما نواقصی داریم و هنوز معماری انحصاری باقی نگذاشته‌ایم که این نقیصه باید برطرف شود.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری مشهد نیز در این مراسم گفت: طرح مقاوم سازی فضای روبروی پایانه امام رضا (ع) با حضور شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به طور رسمی رونمایی شد. شورای شهر که در قالب یک باغ ایرانی با آبنما و فضای سبز طراحی و اجرا شده و زائران هنگام ورود به این محوطه رو به گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) هستند و به «ایوان سلام» معروف شده است. زمان طولانی. به آن «باغ ایرانی ایوان سلام» می گویند.

سید مهدی کمالی افزود: در ابتدا این پروژه به دو فاز تقسیم شد و پس از تمرکز شهردار بر تکمیل هر چه سریعتر فاز اول، سازمان شهروندی با اضافه کردن شیفت شب، سرعت پروژه را افزایش داد و 245 کارگر و متخصص برای آن کار کردند. این هدف در این پروژه سه بار.

باغ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد 27 اسفندماه سال گذشته با اتمام کار ساخت و ساز بدون تشریفات و بر روی زائران و مجاوران امام رضا (کاتو) افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید