گردش تعرفه ارائه خدمات ثبت نام الکترونیکی اعلام شد


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822298

رئیس قوه قضاییه بخشنامه «تعرفه ارائه خدمات ثبت الکترونیکی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» را به منظور توسعه خدمات الکترونیکی، تسهیل ثبت نام مشتریان و جلوگیری از ثبت نام افراد توسط واسطه ها ابلاغ کرد. سهام .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه «قوه قضاییه» بخشنامه «تعرفه ارائه خدمات ثبت الکترونیکی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» در اجرای تعهدات قانونی مندرج در ماده 1396/12/13/1392 ابلاغ شد. 12، بند. ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد مصوب 1390 با اصلاحیه و بند (3) ماده (37) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 با اصلاحیه و به موجب بند (ج) ماده (67) ق. قانون برنامه ششم توسعه مصوب 1390 و ماده (2) ضوابط، قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1399 رئیس کل دادگستری به منظور توسعه خدمات الکترونیکی، تسهیل در ثبت نام مشتریان و جلوگیری از ورود واسطه‌ها. ثبت نام افراد

در ماده یک این بخشنامه آمده است: خدمات مندرج در جدول تعرفه ها به دو صورت اعمال می شود. شهروندان می توانند به صورت خودکار خدمات را از طریق سامانه های سازمان دریافت کنند و سامانه های مربوطه در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر به ترتیب قیمت خدمات از طریق سایت سازمان و از طریق دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور به اطلاع عموم خواهد رسید. جدول خواهد بود.

در ماده ۲ این بخشنامه آمده است: نحوه تقسیم عادلانه دفاتر اسناد رسمی تابع رویه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

طبق ماده 3 بخشنامه، اسناد افراد مستضعف با تایید کانون سردفتران و مأمورین بدون دریافت حق التحریر تنظیم و ثبت می شود و با تایید رئیس سازمان ثبت می شود.

بر اساس ماده ۴ بخشنامه «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اسناد رسمی»، دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و سامانه پرداخت الکترونیکی (اسم. دفتر) دریافت می کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید