گروه جهادی تخصصی مانورهای عمرانی و معماری / مروری بر پیش نیازهای بزرگداشت کنگره شهدای مهندسین


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891546

گزارش دانا از نشست هم افزایی گروه های جهادی عمران و معماری سازمان بسیج؛

امروز در اولین نشست هم افزایی گروه های جهادی تخصصی عمران و معماری و هماهنگی کنگره یادواره شهدای مهندسین در مجتمع حضرت ولی عصر (عج) سازمان بسیج، مسئولان استانی و کشوری برگزار شد. این سازمان به بررسی الزامات و پیش نیازهای این دو برنامه نشست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; امروز در اولین جلسه هم افزایی گروه های جهادی متخصص ساخت و ساز و معماری و هماهنگی کنگره یادواره شهدای مهندسی در محوطه سازمان بسیج مستضعفین حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

این جلسه پس از تلاوت آیاتی توسط کلام الله مجید با سخنان محسن کنازاده رئیس سازمان مهندسین عمران و بسیج معماری کشور به تشریح ماموریت ها و وظایف این سازمان در دو محور آموزش های گروه جهادی در اسفند ماه جاری پرداخت. سال و کنگره شهدای مهندسی آغاز شده

سپس حجت الاسلام نصیری دبیر کنگره به ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری این کنگره پرداخت و افزود: مشاوره، مستندسازی تعریف دایره دانش ویژه در این زمینه، تولید محتوا با موضوعاتی مانند بازی برای گسترش و فرهنگ سازی در این حوزه باید در رأس فعالیت های این کنگره قرار گیرد.

بعد از دبیری کنگره، یونس پاینده، مسئول فرهنگی بسیج سازندگی مهندسین، ثبت نقطه نظرات فعالان این حوزه را اقدامی عملی در راستای برگزاری این رزمایش و کنگره دانست و از خسروی مسئول بسیج راه آهن کشور خواست. مرکز، دیدگاه خود را در این زمینه بیان کند.

بیشتر بخوانید:
نشست هم افزایی گروه های جهادی عمرانی و معماری

ba8d85b4 1a2d 49da a02a af33bf313970 خبر خاکستری

خسروی تصریح کرد: گفتمان سازی قبل از شروع این کنگره می تواند به ارتقای کمی و کیفی این برنامه کمک کند و در این راستا باید به فکر ارتباط با بنیاد شهید و گرفتن بانک اطلاعات این شهدا از این کانال باشیم تا بتوانیم بعد از برگزاری کنگره از این کانال استفاده کنید ما باید اطلاعات را به صورت کتابی در اختیار عموم قرار دهیم و در کنار این اقدامات شروع به تولید تاریخ شفاهی همراه با مستندسازی کارنامه این شهداست.

شوهانی مدیر کانون بسیج مهندسین استان کرمانشاه در این زمینه گفت: تاثیرگذاری بر مخاطبان در این گونه برنامه ها بسیار مهم است و باید به روند آن توجه کرد. کنگره شهدای مهندسی نباید برای مردم تکراری و خسته کننده باشد و در کنار اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را نیز برای اطلاع رسانی فعال کنیم.

کادریان، رئیس بسیج هوانوردی کشور نیز در این خصوص گفت: پیشرفت پیش از موعد در رابطه با این برنامه بسیار مهم است و با توجه به تشابه نحوه برگزاری یادواره ها و همایش ها، نیاز به نوآوری و نوآوری وجود دارد. خلاقیت به فرآیندی در اجرای این برنامه تبدیل شود که جذابیت این کنوانسیون را افزایش دهد.”

کناز زاده همچنین بر اظهارات حاضران تاکید کرد و گفت: نظرات دوستان جمع بندی شود تا پس از همفکری بتوانیم به یک نتیجه مشترک برای پیش بینی های لازم برای برگزاری این کنگره برسیم و چون کار متعلق به شهداست حتما اینها خود عزیزان به ما در اجرای بهتر این کنوانسیون کمک خواهند کرد. کنگره کمک خواهد کرد.

محمد باجلان نماینده فضای مجازی نیز در این خصوص گفت: بهتر است ضمیمه اطلاعات رسانه ها باشد. کنگره شهدای مهندسیباید فناوری اطلاعات باشد و مانند سال های اخیر و با استفاده از ظرفیت موجود در بسیجان در حوزه های مختلف از جمله بسیج دانش آموزی، معلمان، کارگری و سایر حوزه ها که هر کدام یک نفر به نمایندگی از مردم، اطلاعات شهدا را جمع آوری کرد، وقت گیر نکند. یک شهید باید آثار فلان شهید را از شهدای مهندس جمع آوری کند باید اقدام کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی همچنین این قابلیت را دارد که امکاناتی مانند وب سایت یا اپلیکیشن متصل بر بستر فناوری اطلاعات را در اختیار این عزیزان قرار دهد تا تمامی این عزیزان بتوانند به متن، فیلم، عکس و صوت جمع آوری شده از طریق اینترنت یا دانلود دسترسی داشته باشند. در این برنامه، این بانک اطلاعاتی شهدای مهندس در اسرع وقت تکمیل و در کنگره مورد استفاده قرار گیرد.

83b70fcb a73c 4e0c a02f c141d16b37cd خبر خاکستری

وی تصریح کرد: امکان دسترسی این بانک اطلاعات از طریق کد QR یا مزار این عزیزان برای عموم فراهم شده است تا با اسکن این کد تمامی آثار و خاطرات این شهدا در اختیار مردم قرار گیرد. .

وی گفت: معاونت فضای مجازی آمادگی دارد تا با تبلیغ و روان سازی این کنگره در فضای مجازی تاثیرگذار باشد تا فرهنگ شهدای مهندسی در جامعه و از طریق فضای مجازی بهتر دیده شود.

پس از باجلان، کناز زاده به بیان نمونه هایی از شهید چمران پرداخت و الگوبرداری از شهدای مانند او را به عنوان شهدای شاخص مهم دانست و نجفی، رئیس بسیج مهندسی استان قم نیز تاکید کرد که باید به اراده این شهدا تکیه کرد و با کمپین طراحی اقدام کرد. از یادمان پیرو این شهدا بود و از ظرفیت باغ موزه شهدا یا پیگیری این پروژه ها به صورت مسابقه ای استفاده کرد.

در پایان این جلسه حسین زاده و پور بهرامی از مسئولین بسیج مهندسین استان مازندران و خوزستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مهندس افشار نماینده وزارت راه و شهرسازی نیز به بیان تجربیات موفق قبلی در این زمینه پرداختند. میدانی و جلسه توسط دکتر محسن کناز زاده خاتمه یافت کنگره شهدای مهندسی و دکترین گروه های جهادی جمع بندی و مقرر شد نتایج این جلسه به صورت مکتوب در اختیار سایر زیر مجموعه ها قرار گیرد و دستورالعملی تنظیم و برای تمامی گروه های این سازمان ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید