گروه های دلسوز در کشور در زمینه ساخت بازی های یارانه ای برنامه دارند

ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781660

دهنادی گفت: در آینده با نسلی مواجه خواهیم بود که دیگر جذب سخنرانی، روزنامه، حتی فیلم و سینما نیست و باید به سمت روش های نوین ارتباط با آنها برویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، محمدصادق دهنادی مدیر گروه مدیریت مصرف کننده بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا درباره ظرفیت و تهدیدات فرهنگی بازی های یارانه ای گفت: امروزه بازی های یارانه ای هم فرصت و هم تهدید هستند و دارند. ظرفیت های زیادی

وی افزود: اینکه بازی های رایانه ای انسان را از شرایط سخت، تلخ و خشن زندگی روزمره دور می کند و برای چند ساعت به فضای بهتری می آورد، ظرفیت این بازی ها محسوب می شود.

این کارشناس سواد رسانه ای گفت: بنابراین در شرایط خاص مانند زمان حال که ویروس کراون محدودیت های زیادی را برای افراد ایجاد کرده و کمتر امکان پرکردن اوقات فراغت در فضای واقعی وجود دارد، فضای مجازی و بازی های یارانه ای اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

دهنادی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های بازی این است که فرد آن را دوست دارد و این باعث می شود در طول بازی بهتر یاد بگیرد و بازی روشی مناسب و بهتر از روش معمول برای یادگیری است.

وی ادامه داد: به عبارتی در فضای بازی چون فرد باز است و مجبور به یادگیری و انتقال مفاهیم نیست، خیلی سریعتر و بهتر اتفاق می افتد.

دهنادی گفت: کارشناسان سواد رسانه ای معتقدند سریع ترین محیط متحرک رسانه بازی است. این بدان معناست که وقتی اطلاعات در قلب بازی قرار می گیرد، سریعتر از سایر رسانه ها منتقل می شود.

وی گفت: امروز بازی در دنیا فقط یک بازی نیست.

این کارشناس سواد رسانه ای تاکید کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، طبق آمار، 32 میلیون نفر در ایران از بازی های یارانه ای استفاده می کردند و برآورد می شود با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و افزایش استفاده از فضای مجازی برای مقاصد آموزشی، امروز بیش از 40 میلیون نفر از بازی های یارانه ای استفاده می کنند.

دهنادی بیان کرد: باید نگاه کنیم و به سمت موضوعاتی برویم که برای مردم جذاب باشد نه اینکه نسبت به آنها بی تفاوت و بی برنامه باشیم. گروه های دلسوز باید در ساخت بازی های یارانه ای مشارکت داشته باشند و برای این کار برنامه ریزی جدی داشته باشند.

وی گفت: در آینده با نسلی مواجه خواهیم بود که دیگر جذب سخنرانی و روزنامه، حتی فیلم و سینما نمی شود و باید به سمت روش های نوین ارتباط با آنها برویم.

این کارشناس رسانه گفت: نحوه ارتباط با نسل های جدید باید متناسب با نیاز آنها باشد و نمی توان همان روش هایی را که برای نسل های گذشته به کار می رفت ادامه داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید