گروه های پرخطر باید علیه آنفولانزا واکسینه شوند


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898757

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه در سال 1400 نزدیک به 4766 نفر واکسن آنفولانزا دریافت کردند، گفت: از نظر تهیه واکسن آنفولانزا و واکسیناسیون مشکلی وجود ندارد اما توصیه ما تزریق واکسن به داخل است. گروه های پرخطر».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; مشود تگیلو در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه روند واکسیناسیون در استان پایین است و حتی دانش آموزانی که قرار است به مدرسه بروند کمتر از 50 درصد واکسیناسیون را انجام داده اند.

وی افزود: با آغاز بازگشایی مدارس سعی می کنیم در قالب تیم های سیار با کمک آموزش و پرورش حضوری و با رضایت اولیا دانش آموزان داخل مدارس را واکسینه کنیم اما اجباری در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعدادی از افراد به کرونا مبتلا می شوند و طی یک تا دو هفته به صورت سرپایی بهبود می یابند، اذعان داشت: از شدت این بیماری در استان کاسته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری های شایع در این فصل گفت: شایع ترین عفونت ویروسی در این فصل آنفولانزا است. طبق دستورالعمل موجود، واکسیناسیون در فصل پاییز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 نزدیک به 4 هزار و 766 نفر واکسن آنفولانزا دریافت کردند، تصریح کرد: از نظر تهیه واکسن و واکسن آنفلوآنزا مشکلی وجود ندارد اما توصیه ما تزریق واکسن به گروه های پرخطر است.

تقیلو خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به مشکلات ریوی، مادران باردار، بیماران مبتلا به سرطان و در مرحله درمان و به طور کلی بیماران با ایمنی پایین باید این واکسن را به خود تزریق کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید