گزارشی قابل تامل از جنایات حقوق بشر در آمریکا


ساعت: 16:11
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879993

علی اکبر علیزاده به تشریح جنایات آمریکا علیه حقوق بشر در ایران پرداخت و گفت: جنایات آمریکا در همه جای دنیا دیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده مردم دامگان در شورای اسلامی در گفتگو با صبح زاگرس به تشریح اقدامات آمریکا علیه حقوق بشر پرداخت و گفت: سابقه حضور آمریکا در ایران چیزی جز جنایت، سرکوب، غارت و غارت نیست. منابع ملی و تهدیدهای مردم ایران. این فقط جرم است و جرم است و جرم چیز دیگری نیست

علی اکبر علیزاده همچنین گفت: آمریکایی ها با اعلام کودتای 28 مرداد، خانواده ای بی فرهنگ، بی هویت و ضد ایرانی به نام پهلوی و پهلوی دوم را برای ایران انتخاب کردند و محمدرضا پهلوی را با قدرت بازگرداندند و او را 37 سال زندانی کردند. سال‌ها ملت مورد حمله قرار گرفت و جنایات زیادی توسط شاه در آن زمان در کشور انجام شد.

وی با اشاره به تشکیل ساواک پس از کودتای 28 مرداد توسط آمریکایی ها، گفت: خون بسیاری از مظلومین از انگشتان ساواک چکید، بزرگان کشته شده، شکنجه شدگان در زندان ستمشاهی و هیچکس. از آنها اطلاع داشت، حتی بیان کرد و ما طاقت شنیدن این جنایات را نداریم.

علیزاده افزود: آمریکایی ها همه داشته های ایران را غارت کردند، هر چه در کشور داشتیم نابود کردند، کشاورزی ما را نابود کردند، ما را به همه چیز محتاج کردند و در این جریان ها ما مزدور منافع آمریکا در منطقه شدیم. ما بودیم

این نماینده مجلس ادامه داد: آمریکایی ها بر رژیمی در ایران مسلط شدند که به طور رسمی و آشکار با اسرائیل متحد بود و در جنگ هایی که علیه اسرائیل انجام شد، دولت رژیم صهیونیستی را همراهی می کرد و سوخت و گازوئیل تانک های اسرائیلی را به شرط تامین می کرد.

علیزاده همچنین به اقدامات آمریکا علیه حقوق بشر پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکا از زمان پیروزی انقلاب تاکنون از هر اقدامی برای نابودی انقلاب دریغ نکرده است. از همان اوایل انقلاب، کردستان شلوغ شد، گذرگاه کوچک صدام علیه ایران بود و جنگ 8 ساله را راه انداخت و صدها هزار خون پاک این ملت را بر زمین ریخت تا بتواند انقلاب را نابود کند.

وی ادامه داد: مشکل تحریم ها در سال های ابتدایی انقلاب بر ایران تحمیل شد، تحریم های فلج کننده بی سابقه ای را علیه ایران اعمال کردند، حتی دارو را برای بیماران خاص تحریم کردند و دسترسی آن بیماران به دارو را بسیار سخت کردند.

علیزاده همچنین به برجام اشاره کرد و گفت: دولت سابق برجام را امضا کرد و به ایرانی ها حسن نیت کرد و ما نه تنها الحاق را پذیرفتیم بلکه توافق دیگری را هم پذیرفتیم اما همان روزی که برجام امضا شد بلافاصله به دنیا اعلام کرد. هرکس با ایران معامله کند طرف آن است، آمریکا مسئول این است و در نهایت ایران در این زمینه چیزی عایدش نشد.

وی افزود: همه دنیا در تعجب هستند که ایرانی ها چگونه در مقابل این حملات و تحریم های فلج کننده آمریکا ایستادگی کردند، یک مقام آمریکایی گفت تحریم ها به طرز بدی شکست خورده است.

نماینده دامگان در شورای اسلامی تاکید کرد: هر جنگی که در دنیا رخ داده است زیر پای آمریکاست، دلیل اصلی جنگ در اوکراین آمریکاست، به افغانستان نگاه کنید، این مردم مظلوم چگونه آواره و غارت کردند، ما یکی را فراموش نکردیم. میلیونی مردم عراق را کشتند، به مردم مظلوم یمن و لبنان نگاه کنید، به همه جای دنیا نگاه کنید، آثار جنایات آمریکا دیده می شود. اینها مدافعان حقوق بشر دنیا هستند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید