گشایش سند «تحول حکومت مردمی. فداکاری و ایثار »


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821442

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مدت زمان مشخص.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه ۲۱ فروردین در جلسه رونمایی و تبیین سند «تحول دولت مردمی؛ قربانی و شهدا» تاکید کرد: تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر برنامه ریزی دوره ای و این موضوعی است که در دولت های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفته است.»

وی افزود: برنامه ریزی کوتاه مدت تنها می تواند بخشی از مشکلات را به صورت مقطعی حل کند و پس از تغییر رهبری این مشکلات دوباره به وجود می آید، بنابراین باید در مدیریت و برنامه ریزی بلندمدت بستر مناسبی ایجاد شود. ” رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی تنها برنامه دولت نیست، افزود: این سند در واقع یک سند بالادستی در کل نظام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران سازوکار اجرایی داخلی را برای برنامه ریزی و حرکت بر اساس برنامه راه اندازی کرده است و به نظر می رسد باید چنین طرحی تهیه و به همه دستگاه ها و سایر دستگاه ها ابلاغ شود. “

قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران را نهادی انقلابی خواند و گفت: روحیه کارکنان این مجموعه زمینه خوبی برای اجرای برنامه و سند تحول دولت مردمی ایجاد می کند و امیدواریم نتیجه را اعلام کنیم. در این مدت.”

وی ادامه داد: در بودجه امسال به نکاتی از این سند پرداخته شده است و البته اقدامات صورت گرفته در بودجه تنها نکات و نکاتی بود که امیدواریم زمینه ساز اقدامات بعدی باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تمرکز اصلی کشور در سال های اخیر بر مسائل امنیتی و اقتصادی بوده است، افزود: در این میان رویکردهای فرهنگی و اجتماعی تا حدودی مغفول مانده و نیاز مبرم به تغییر دیدگاه است زیرا مولفه های فرهنگی و اجتماعی پشتوانه قدرت اقتصادی است. و مطمئن باش

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در روزهای اخیر شهادت دو تن از روحانیون در مشهد باعث شده تا نگاه ویژه ای به زندگی و اعمال آنها داشته باشیم. این اقوام در حاشیه شهر مشهد زندگی می کردند و طبیعتاً مشکلات اقتصادی زیادی داشتند و برای خدمت رسانی به مردم این مناطق تمام تلاش خود را انجام دادند. زندگی این عزیزان الگوی خوبی در عرصه فرهنگ است و اینگونه عزیزان همچنان در بین ما هستند و می توانند بهترین الگوی فرهنگی برای ما باشند. شیوه زندگی این بستگان جهاد فیصله است و وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به این فرهنگ است.

در این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد تحول راهبردی، مسئول نظارت بر سند تحول دولت، جمعی از شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد امور ایثارگران برگزار شد. سند تحول حکومت خلق ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید