گلایه مردم نیکشهر از نبود ناوگان حمل و نقل عمومی/ وانت های کثیف که فقط سوخت می گیرند!


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898006

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید یکی از دغدغه های والدین به ویژه در شهرستان ها انتقال فرزندان از خانه به مدرسه است و دانش آموزان مناطق فقیرنشین سیستان و بلوچستان راه سختی برای دسترسی به مدرسه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، هر ساله و همزمان با آغاز سال تحصیلی نگرانی جابجایی دانش آموزان در مناطق سیستان و بلوچستان به دلیل نبود سرویس مدارس و گسترش روستاها به معضلی جدی تبدیل می شود. برای خانواده ها و این روند ماه ها ادامه دارد.


برخی از وانت های مورد استفاده در سرویس مدارس شهرستان نیکشهر نیز بسیار قدیمی هستند و در کنار خطرات احتمالی در بسیاری از موارد نیاز به تعمیر دارند و در حمل و نقل دانش آموزان به مدارس اختلال ایجاد می کنند.


بسیاری از خانواده های فقیر نیکشهری توان پرداخت هزینه های بالای تاکسی شخصی را ندارند و خانواده های دارای چند فرزند به دلیل شرایط اقتصادی از عهده هزینه های رفت و آمد فرزندان خود بر نمی آیند.


بسیاری از وانت های کثیف بدون سرویس سوخت دریافت می کنند و باید راهکارهایی برای استفاده از آنها در زمان بازگشایی مدارس برای دانش آموزان اندیشیده شود.



نبود سرویس مدارس برای خانواده های کم برخوردار

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به گلایه شهروندان مبنی بر نبود سرویس مدارس برای خانواده های کم برخوردار، اظهار داشت: مشکل آموزش و پرورش در منطقه ای که روستاها در آن قرار دارند، دامن گیر کرده است. کل استان به خصوص نیکشهر سال هاست که می توان دیدگاه های متعددی را مورد بررسی و بحث قرار داد.


وی افزود: به دلیل عدم ارتباط در نیکشهر و پراکندگی در سال تحصیلی گذشته تنها 42 مدرسه برای سرویس مدارس تامین اعتبار شدند.


فرماندار نیکشهر ادامه داد: از طرفی پراکندگی روستاها در سطح شهرستان به نوعی ما را نیازمند طرح روستای مرکزی و استفاده از سرویس مدارس می کند که با توجه به مبلغی که در نظر گرفته شده جوابگوی ما خواهد بود. نیاز در حوزه ارائه خدمات مدرسه نخواهد بود.


وی تصریح کرد: بسیاری از وانت هایی هستند که در سال های اخیر از سمت شهرستان نیکشهر از شهرهای مختلف وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده اند. طبق اعلام شرکت نفت 160 دستگاه وانت وجود دارد. اولویت این کار توزیع سوخت ماشین آلات جدید است تا از این ظرفیت به نفع دانش آموزان و خانواده های کم برخوردار استفاده شود. از آن استفاده کنیم.


حسنی بیان کرد: بخشی از وسایل حمل و نقل عمومی در واقع مشکلی است که دانش آموزان در محدوده شهر و گسترش مدارس دارند. با افتتاح دو مدرسه در سال جاری مشکل خانواده برخی دانش آموزان حل می شود اما از نظر حمل و نقل عمومی محل کار مجموعه شهرداری و شورای شهر و با استفاده از ظرفیت دستگاهی که مجوز بهره برداری از این دستگاه ها را از خود مجموعه شهرداری صادر کرده و استفاده از این دستگاه در واحد حمل و نقل عمومی می تواند بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل کند و در مجموعه منطقه سعی خواهیم کرد از ظرفیت این نهادها برای بهره مندی دانش آموزان خانواده های کم درآمد با راهکارهای قانونی و البته هوشمند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید