گلشهر در فضای آموزشی مشکل دارد/در مقطع متوسطه شاهد مشکلات هستیم


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881435

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در ثبت نام پایه اول ابتدایی نسبت به سال های گذشته با مشکل بسیار کمتری مواجه بوده ایم، اظهار داشت: در سال های گذشته در مقطع ابتدایی با مشکل مواجه شده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; علی اسماعیلی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با تبریک عید سعید قربان و غدیر خم گفت: برنامه های ارتقای سطح علمی و برنامه های آموزشی دانش آموزان مبتلا به کرونا در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند آموزش شناسایی شدند، گفت: این آموزش ها در مرحله ابتدایی از هفته گذشته با 15 هزار دانش آموز آغاز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در جذب دانش آموزان نیازمند آموزش رتبه دوم کشور را داریم، تصریح کرد: در تلاش هستیم بیش از 18 هزار دانش آموز را برای این آموزش ها جذب کنیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد از دانش آموزان را به مدت 36 ساعت در هفته در مقطع متوسطه آموزش خواهیم داد، گفت: آموزش دانش آموزان در مقطع متوسطه از هفته آینده آغاز می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه عمده مصرف دانش آموزان لوازم التحریر و کاغذ است، ادامه داد: به عنوان یک پروژه و چالش، هنگام مراجعه دانش آموزان به مدرسه کاغذهای باطله جمع آوری می کنیم تا در مصرف کاغذ برای دانش آموزان نمونه صرفه جویی شود و بتوانند درآمد داشته باشند تا مدارس هزینه کنند. زیباسازی محیط مدرسه


برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت هزار دانش آموز

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته از اردوهای دانش آموزی استان زنجان استفاده نمی شود اما خوشبختانه از امسال استفاده از این اردوها آغاز شده است، افزود: برنامه ها برای بیش از هزار دانش آموز طراحی شده و این برنامه ها اجرا می شود. در قالب اردوهای یک روزه

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به طرح شهید هرازی گفت: فضاهای ورزشی آموزش و پرورش بر اساس برنامه زمان بندی و برنامه ریزی برای استفاده پسران، پدران، مادران و دختران آزاد می شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی تقلب شد و مدارس هدف این طرح مدارس مناطق محروم بودند، تصریح کرد: در این طرح مدارس دخترانه در اولویت قرار دارند و به دنبال انتقال فضاهای ورزشی به مدارس دخترانه هستیم.


افزایش ظرفیت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان

اسماعیلی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان خاطرنشان کرد: این یکی از نکات برجسته مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در اردوهای روزانه شور و نشاط زیادی در اردوهای دانش آموزی وجود دارد، ادامه داد: در این اردوها دانش آموزان ساعت 8 صبح وارد اردو شده و از برنامه های فرهنگی و آموزشی استفاده می کنند و ساعت 16 از اردو خارج می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح اهلی من عسل در ماه محرم افزود: این طرح به منظور عزاداری دانش آموزان در حال انجام است.

وی با بیان لزوم وجود مراکز فرهنگی آموزشی سیار در استان گفت: مراکز فرهنگی آموزشی در مراکز شهرها و نقاط پرتردد مستقر هستند که نیاز است در سایر مناطق این خدمات به دانش آموزان ارائه شود.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری مدرسه مجازی حفظ قرآن برای حفظ جزء 1 و جزء 2 قرآن برای 500 دانش آموز، تصریح کرد: 2 هزار و 300 نفر از سایر فعالیت های آموزشی قرآن استفاده می کنند.


برگزاری اردوی زائر اولی

وی با اشاره به اولین اردوی زیارتی گفت: 100 دختر دبیرستانی که تا امروز به مشهد مقدس نرفته اند به مشهد مقدس اعزام می شوند.


اجرای طرح مزرعه تابستانی من

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح مزرعه صیفی من از تابستان امسال اجرا می شود، خاطرنشان کرد: زمین کشاورزی کوچک در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا صنعت کشاورزی را به صورت هدفمند و متناسب با محیط محل خود ایجاد کنند. در این زمینه به سازمان جهاد کشاورزی نیاز داریم تا با مشاوره تخصصی در این زمینه به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه 107 پروژه در استان زنجان در حال اجراست، گفت: 17 طرح در استان زنجان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در ثبت نام پایه اول ابتدایی نسبت به سال های گذشته مشکل بسیار کمتری داشته ایم، خاطرنشان کرد: در مقطع متوسطه به ویژه در منطقه گلشهر شاهد مشکلاتی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در مناطق دو زبانه استان زنجان و مناطق محروم دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را نگذرانده بودند در پایه اول ابتدایی دچار مشکل شدند، افزود: برای کاهش این مشکل 675 کلاس پیش دبستانی برای 6750 نفر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاست، بیان کرد: نرخ باسوادی در استان زنجان 95.16، شهرستان ابهر با سوادترین و شهرستان ماهنشان بیشترین – کمترین میزان باسوادی را دارند. یک باسواد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید