گوجه فرنگی؛ قاتل فشار خون روز جدید

گوجه فرنگی؛  قاتل فشار خون

روز جدید دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مکمل های لیکوپن ممکن است اثر مفیدی بر فشار خون داشته باشند.
لیکوپن موجود در گوجه فرنگی فشار خون را کاهش می دهد. گوجه فرنگی همچنین سرشار از پتاسیم است. زیرا پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد.

در واقع، هرچه پتاسیم بیشتری مصرف کنید، سدیم بیشتری را از طریق ادرار از دست خواهید داد. طبق یک مطالعه توسط انجمن قلب آمریکا، مقدار توصیه شده پتاسیم برای یک بزرگسال به طور متوسط ​​4700 میلی گرم در روز است. اما مراقب باشید که پتاسیم بیش از حد مصرف نکنید، زیرا ممکن است منجر به سنگ کلیه شود.

همچنین نشان داده شده است که لیکوپن به طور کلی عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مطالعات نشان می دهد که اگرچه لیکوپن می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند، اما هیچ تاثیری بر سطح طبیعی فشار خون ندارد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مکمل های لیکوپن ممکن است اثر مفیدی بر فشار خون داشته باشند. گوجه فرنگی همچنین سرشار از ویتامین C است که نشان داده است فشار خون را کاهش می دهد. اگر گوجه فرنگی ها کاملاً نرسیده اند، می توانید آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید.

پس از رسیدن می توانید آنها را تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید آنها را با انجماد یا کنسرو نگهداری کنید. اما گوجه فرنگی تازه بهترین انتخاب است زیرا غنی ترین منبع پتاسیم است و می تواند بهترین تاثیر را در کاهش فشار خون داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید