گیج در مورد جمع آوری مالیات بر خانه های خالی

وی افزود: در گذشته داده های مالیاتی بازدارنده ای برای خالی شدن خانه ها نبوده و به همین دلیل مجلس یازدهم به دنبال شناسایی خانه های خالی و ارائه مالیات بازدارنده برای آنها بوده است.

طغیانی گفت: مالیات بر خانه های خالی برای تنظیم مقررات است و دولت به دنبال درآمد از خانه های خالی نیست.

مهدی طغیانی گفت: سامانه املاک و مسکن و ثبت نام جدی گرفته نشد. اگر همه افراد در این سیستم ثبت نام نکنند، یافتن خانه های خالی دشوار است. زیرا مبنای قانون خوداظهاری است.

مشخصات مالک و ملکی که باید مشمول مالیات شود باید مشخص باشد

علی رستم پور، مدیرکل تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی گفت: 3700 پست خالی اعلام شده و به وزارت راه و شهرسازی موظف به بررسی آمار آن شده است.

وی افزود: قوانین متعدد مالیات بر مسکن خالی از سکنه یکی از مشکلاتی است که مانع اجرای این قوانین می شود.

رستم پور گفت: قوانین مالیاتی قبلی مانع خالی شدن خانه ها نشد و همین موضوع باعث تصویب قانون جدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی و تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی افزود: برای دریافت مالیات باید مشخصات مالک و ملک را مشخص کنیم و زمانی که این دو قسمت مشخص شد، برگه های مالیاتی صادر می کنیم.

به خانه های خالی رسیدیم/ اساس خود اظهاری است

اصلانی، مدیرکل اقتصاد مسکن نیز با بیان اینکه قانون مالیات خانه های خالی اجرا نشده است، گفت: براساس قانون مصوب دولت، مهلت خوداظهاری اواخر آذرماه اعلام شد. وی ادامه داد: در قوانین قبلی خوداظهاری مالکان زمینه نبود اما طبق قانون جدید زمینه خوداظهاری است و طبق قانون قبلی برای مالکان پیامک ارسال می شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن افزود: سازمان امور مالیاتی به دلیل اطلاع رسانی سامانه املاک و مسکن قادر به شناسایی منازل کاربری و واقعی خالی از سکنه نیست.

وی گفت: آمار یک میلیون و 170 هزار خانه خالی را به سازمان مالیاتی ارسال کرده ایم، مشکلی که به وجود آمده این است که اطلاعات ارسالی براساس خوداظهاری مالکان نیست.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: داده های خانه های خالی طی هفته های آینده اظهارنامه مالیاتی دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید