یحیی گزینه چراغ سبز به قرمز; پرسپولیس تیم بزرگی است

یحیی گزینه چراغ سبز به قرمز;  پرسپولیس تیم بزرگی است

سپاهان بدون شک ارزشمندترین تیم این فصل لیگ بود و خیلی ها در ابتدای فصل فکر می کردند شاگردان محرم نویدکی قهرمان لیگ برتر می شوند. اما زردپوشان همچنان مانند فصل گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی نشدند و در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی نداشتند. این فصل اما دانیال اسماعیلی فر یکی از ستاره های تاثیرگذار سپاهان بود که از نظر آماری یکی از بهترین بازیکنان لیگ بیست و یکم بود. با اسماعیلی فر درباره عملکرد سپاهان در این فصل و سوالات مختلفی که او پاسخ داد گفت وگو کردیم.

وقتی لیگ این فصل شروع شد خیلی ها فکر می کردند سپاهان قهرمان می شود اما این اتفاق نیفتاد. به نظر شما دلیل آن چه بود؟

واقعا شرایط خوبی برای شروع لیگ داشتیم چه از نظر بازیکن و چه از نظر کادر فنی و مدیریتی. بالاخره فوتبال همین است و بسیاری از تیم های بزرگ دنیا ممکن است با چنین شرایطی روبرو شوند. پارسال هم بدشانسی آوردیم و دوم شدیم. خیلی دوست داشتیم امسال قهرمان شویم اما متاسفانه موفق نشدیم. امیدوارم این رتبه دوم را حفظ کنیم و در سال آینده به هدفمان برسیم.

نگفت چه چیزی باعث شد سپاهان قهرمان نشود؟

ما در این فصل عملکرد خوبی داشتیم و در نیمه دوم به جز دیدار مقابل مس، باختی نداشتیم. اما در یک قسمت از نیم فصل اول 3 باخت متوالی مقابل استقلال، پرسپولیس و پیکان داشتیم و همان 3 باخت قهرمانی را سپاهان بردیم. اگر تمرکز بیشتری داشتیم قطعا نتیجه بهتری می گرفتیم اما در این 3 مسابقه هم خیلی بدشانسی آوردیم. یکی از بهترین بازی های چند فصل اخیر را مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی انجام دادیم که متاسفانه شانس های ما ثبت نشد.

محرم نویدکی در دو دوره استعفا داد اما بازیکنان تمایلی به جدایی او از این تیم نداشتند. درست است، واقعی؟

در سپاهان هم مانند استقلال و پرسپولیس، شکاف بین هواداران و رسانه ها یک شکست تلقی می شود. هواداران سپاهان از ما انتظار داشتند که نتیجه بگیریم و نویدکا احساس می کرد به همین دلیل فشار زیادی روی او وجود دارد. دیدید بعد از حضور در آکام محرم نتایج خوبی گرفتیم. سپاهان در بازی های زیادی بدشانس بود اما روزی نوبت به سپاهان خواهد رسید.

از لیگ قهرمانان آسیا هم کنار رفتی.

ما کنار رفتیم، اما از این مسابقات درس بزرگی گرفتیم. سپاهان در این جام فوتبال باکلاسی به نمایش گذاشت.

اما امسال سپاهان با این همه ستاره جامی نگرفت و این برای خیلی ها غیرقابل پیش بینی بود.

در مورد لیگ برتر توضیح دادم. در مورد جام حذفی هم باید بگویم که در ضربات پنالتی به آلومینیوم اراک باختیم که پرسپولیس را هم شکست داد و به فینال حذفی رسید. واقعاً در لیگ قهرمانان بدشانس بودیم، قطعاً بازی را می بردیم، اگر در تیم 10 نفره بازی نمی کردیم واقعاً به آن فکر نمی کردیم. در بازی برگشت با الدحیل در 10 دقیقه اول باید 3 گل برای تیم حریف می زدیم که باز هم بدشانسی آوردیم و غرامت سنگینی پرداختیم. هفته آخر کمکی به ما نکرد و مجبور شدیم خودمان را بکشیم. ما خیلی بدشانس بودیم. ما 2 بازی با پاختاکور بردیم و پاختاکور در 2 بازی میزبان پیروز شد. میزبانی که شانس صعود داشت. بنابراین ما تیم ضعیفی نبودیم. فکر می کردیم در این فصل اتفاقات بهتری برایمان بیفتد اما متاسفانه نشد. می دانیم که هواداران هم انتظار داشتند که حداقل یک جام بیاوریم. گفتم شاید تیم های بزرگ دنیا قهرمان نشوند. بارسلونا هم ستاره های زیادی داشت اما پیروز نشد. زمانی که نویدکی هدایت سپاهان را برعهده گرفت قراردادی سه ساله بسته شد و او در آن دو فصل عملکرد بدی نداشت.

کار با این مربی چگونه است؟

نویدکیا منحصر به فرد است، این تنها چیزی است که می توانم بگویم.

در فصلی که سپاهان جام نگرفت، نویدکی چقدر مقصر است؟

کوچکترین گناهی وجود دارد. خیلی ها از سبک بازی سپاهان تعریف کردند و این تعاریف غیرواقعی نبود. ما در این فصل بدشانس بودیم و اگر به شانس های ما توجه می شد اوضاع بهتر می شد.

فصل فوق العاده ای داشتی و از نظر آماری جزو دو بازیکن اول لیگ هستی. آیا مطمئن هستید که از این بابت هم احساس خوبی دارید؟

می توانستم شرایط بهتری داشته باشم اما برای مدت کوتاهی کمی خستگی روی عملکردم تاثیر منفی گذاشت. دوست دارم بهترین عملکردم را در بازی به نمایش بگذارم، فرقی نمی کند در جدول اول باشم یا ده و هدف مهم من این است که همیشه به تیمم کمک کنم. موفقیت یک تیم از هر چیزی مهمتر است، زیرا بازیکن همیشه به این فکر می کند که تیم در کجای جدول قرار دارد.

آیا سپاهان به شما پیشنهاد تمدید قرارداد می دهد؟

بله، باشگاه چنین درخواستی داشت و باید بعد از بازی ها صحبت کنیم تا ببینیم نظر باشگاه چیست و من شرایطم را خواهم گفت.

چه معیاری برای انتخاب تیم برای فصل آینده دارید؟

علاوه بر بحث مالی، تیمی را انتخاب خواهم کرد که می دانم مرا به آنچه می خواهم نزدیک می کند. تیم های اول تا سوم لیگ تقریباً همین مبلغ را پرداخت می کنند و تفاوت مالی زیادی ندارند. سعی می کنم تیمی را انتخاب کنم که فصل آینده در فوتبال بهتر باشد. 2 سال در سپاهان راحت بودم. اگر به توافق برسیم حتما در سپاهان می مانم و اگر به توافق نرسیدیم تصمیم دیگری خواهم گرفت.

می گویند با پرسپولیس مذاکره کردی؟

من یک کلمه به پرسپولیس نگفته ام.

اما آیا قبول دارید که حضور در این تیم نیز می تواند گزینه جذابی برای شما باشد؟

پرسپولیس تیم بزرگی است اما من با هیچ تیمی صحبت نکرده ام و بعد از لیگ تیمم را برای فصل آینده مشخص می کنم.

در تیم ملی هم حضور دارید. چقدر به حضور در جام جهانی امید داری؟

همه با امید زنده اند و اگر بخواهم به هدفم برسم باید کارم را درست انجام دهم تا نظر مربی را جلب کنم. بدون شک دوست دارم در جام جهانی بازی کنم.

حریفان تیم ملی چطور؟

در جام جهانی ضعیف ترین تیم هم قوی ترین تیم است. حریفان ما بدون شک قدرتمند هستند.

برخی فکر می کردند بهتر است یک مربی سرشناس و با تجربه تیم ملی را به جام جهانی برساند.

من نمی توانم در مورد آن اظهار نظر کنم، اما نتایج اسکوچیچ همه چیز را نشان می دهد. با توجه به تیم ملی، کسب چنین نتایجی وظیفه همه نبود. نکته اصلی این است که دراگان در حال حاضر قوی ترین رزومه را در تیم ملی دارد.

به نظر شما می توانیم به مرحله حذفی برسیم؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد.

راستی الگوی شما در بین بازیکنان خارجی چیست؟

من مدل خاصی ندارم ولی بازی کنسلو رو خیلی دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید