یحیی گل محمدی قول قهرمانی داده؟

یحیی گل محمدی قول قهرمانی داده؟

کسب تنها 4 امتیاز در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر، از سوی دیگر، نتایج درخشان سپاهان و استقلال و بردهای پیاپی، پرسپولیس را در آستانه ورود به یک بحران جدی و احتمالا طولانی مدت قرار داده بود. بدون شک شکست جام حذفی مقابل سپاهان اوضاع را برای این تیم بدتر از گذشته کرد و حتی زمزمه هایی مبنی بر احتمال تغییرات اساسی در این باشگاه در صورت وقوع به گوش می رسید.

با این حال شاگردان یحیی گل محمدی بهترین بازی فصل خود را در ورزشگاه نقش جهان انجام دادند و علاوه بر حذف یکی از حریفان مهم در جام حذفی، پیام مهمی را نیز به سران جدول لیگ برتر ارسال کردند: مبارزه برای عنوان تا روز آخر ادامه دارد.

در هفته ای که رقیب مشغول شعار دادن به بازی تدارکاتی مقابل زنیت و لذت بردن از برتری و کم کردن فاصله با پرسپولیس بود، قرمزها به بهترین شکل تمرین کردند که چگونه مقابل سپاهان پیروز شوند. اولین تصمیم هوشمندانه گل محمدی این بود که وحدت حنان اف را در پست دفاع راست قرار داد و دانیال اسماعیلی فر را جلوتر از خود برد. مدافع تاجیک در بهترین روز هود با پرسپولیس حتی یک اشتباه هم مرتکب نشد و شروع فوق العاده او در دقیقه 117 و در تمام زمین نشان داد که خانوف بهترین گزینه یحیی برای این بازی بود.

جناح‌های سپاهان در هفته‌های اخیر نمایش فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند و راه اصلی گلزنی این تیم پاس‌های دقیق آنها به شهریار مغانلو بوده است. بنابراین طبق دستور یحیی، دو مدافع پرسپولیس در اکثر دقایق بازی اجازه نفوذ زیاد نداشتند و بازیکنی مثل دانیال که طبیعتاً تمایل به حمله دارد، یک خط جلو رفت تا در صورت ضربه، پوشش داشته باشد. خطای احتمالی

اما اشتباه بزرگ خوزه مورایس بود که به نظر می رسید به درخشش تیمش در هفته های اخیر تکیه کرده و باعث شد رامین رضایان و میلاد زکی پور به خصوص در نیمه اول جلو بیایند و فضای خالی و نمایان پشت مدافعان این تیم جولانگاه شد. ستاره پرسپولیس . قرمزها در نیمه اول با ارسال های تیز و مستقیم به دو طرف حملات گسترده ای را روی دروازه سپاهان ترتیب دادند و چندین بار با تعداد قابل توجهی مردانه به سمت دروازه این تیم حرکت کردند. بازیکنان سپاهان در نیمه اول و در مقابل فشار شدید بالای تیم حریف اشتباهات زیادی مرتکب شدند و از نظر تعداد بازیکن مقابل پرسپولیس در موقعیت های خطرناکی قرار گرفتند.

دومین تصمیم اضطراری گل محمدی در دقیقه 76 گرفته شد. در دقایقی که سپاهان خط هافبک را در اختیار داشت، ورود سوروس رفیعی و البته سیامک نعمتی روند بازی را تغییر داد. سوروس در یکی از بهترین روزهایش با لباس پرسپولیس، بارها فشار را از روی تیمش برداشت یا با نبرد در خط میانی و پاس دادن سریع توپ، پرسپولیس را در موقعیت هجومی قرار داد.

در مقابل تیمی مثل سپاهان با دو مدافع میانی سریع و کمی کند بهترین راه حل پاس های عمقی و پاس های سریع در زمین است و پرسپولیس از دقیقه اول تا دقیقه 120 برخلاف بازی های قبل و اصرار به ایجاد مثلث و ارسال توپ به سمت دروازه، حمله. او عمق را در نظر گرفت و چندین موقعیت، از جمله تک به تک شدن روی پریرا در اواخر بازی را از دست داد.

در نهایت در سخت ترین بازی فصل پرسپولیس در جو جهنمی و سخت ورزشگاه نقش جهان، در غیاب سعید صادقی و شیخ دیابات، از ابزاری که در اختیار داشتند بهترین استفاده را بردند و با تغییرات اندکی در حداقل 100 امتیاز بهتر از حریف قدرتمند و ستاره خود. پرسپولیسی ها که در روزهای اخیر و شاید بر خلاف بسیاری از موارد تمایلی به پاسخگویی به انتقادات حریف در خصوص بازی دوستانه با زنیت نشان نداده و با اظهارات بی معنی نسبت به داور مسابقه ابراز نگرانی نکردند، 120 دقیقه در زمین حاضر شدند. با تمرکز کامل.و در این نبرد تاکتیکی به وضوح بهتر از حریف بازی کرد.

این دیدار می تواند به یحیی گل محمدی ثابت کند که در 10 هفته باقی مانده، تمرکز کامل روی سبک بازی حریف بهترین راه حل برای کسب عنوان قهرمانی و کاهش فاصله نه چندان زیاد بالای جدول خواهد بود. شکست در این دیدار تاثیری ریاضی بر جدول لیگ برتر نداشت، اما از نظر ذهنی پرسپولیس را به بحران کشاند و حالا یحیی گل محمدی و شاگردانش با اجرای این نمایش فوق العاده، همچنان به خوبی دو رقیب دیگر برای کسب عنوان قهرمانی در The The The The The The لیگ برتر شانس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید