یکی از نقاط قوت بازی پرسپولیس خط هافبک است

یکی از نقاط قوت بازی پرسپولیس خط هافبک است

پرسپولیس پس از دو تساوی متوالی در اراک و مقابل آلومینیوم این شهر در نهایت موفق شد اولین برد فصل خود را کسب کند.

فرزاد آشوبی بازیکن سابق پرسپولیس درباره این دیدار می گوید: بازی پر جنب و جوش و سختی را در اراک شاهد بودیم که البته از قبل هم انتظارش را داشتیم اما خدا را شکر بازیکنان با تمرکز و دقت کافی توانستند 3 امتیاز را به دست آورند که این نتیجه را به دست آوردند. برای پرسپولیس خیلی مهم بود. مشخص بود که تیم آلومینیوم تیمی با برنامه است و تلاش زیادی کردند اما اسیر تیم باتجربه پرسپولیس شدند.

وی ادامه می دهد: پرسپولیس اولین برد فصل خود را در اراک تجربه کرد در حالی که فکر می کنم این تیم حداقل در اصفهان شایسته برد بود. پرسپولیسی های یحیی گل محمدی به فوتبال مالکیت فکر می کنند و معمولا صاحب توپ و زمین هستند. اگر مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشند، می دانید که پرسپولیس قادر است هر مسابقه لیگ برتر ایران را با سه امتیاز ترک کند.

هافبک سابق پرسپولیس به عملکرد خط میانی این تیم در دیدار مقابل آلومینیوم اراک نیز اشاره می کند: به نظر من یکی از نقاط قوت بازی پرسپولیس خط هافبک است. هافبک های پرسپولیس نه تنها در تکنیک و بازی قوی و عالی هستند، بلکه جنگنده هم می دوند و عمل می کنند. یکی از دلایلی که پرسپولیس کمتر گل می زند دوندگی و فداکاری خط هافبک است که قابل تحسین است.

آشوبی در ادامه از عملکرد میلاد سرلک تمجید می کند و یادآور می شود: نه اینکه میلاد سرلک گل زد و بخواهم از او تمجید کنم، بلکه وظیفه هافبک دفاعی گلزنی نیست. وقتی یک هافبک دفاعی در طول مسابقه مثل یک ساعت سوئیسی بدون اشتباه کار می کرد. میلاد سرلک در دفاع عالی بود و به هافبک های حریف اجازه بازی یا پیشروی داد. او اغلب بر توپ سوم تسلط داشت و در کنار این ویژگی ها، بازی هایی نیز انجام می داد. او روز خوب خود را با یک گل سه امتیازی به پایان رساند و فکر می کنم این میلاد سرلک با این تمرینات بالا می تواند یک استارت در تیم ملی ایران باشد.

وی به عملکرد یورگن لوکادیا نیز اشاره می کند: همانطور که یحیی گل محمدی نیز خاطرنشان کرد، این مهاجم هلندی هنوز جای کار دارد و باید از نظر آمادگی جسمانی خود را به دیگران نشان دهد. او کمی اضافه وزن به نظر می رسد اما با وجود آن در اولین بازی رسمی برای پرسپولیس عملکرد نسبتا قابل قبولی داشت. او باید بیشتر در پرسپولیس بازی کند تا با بقیه هماهنگ باشد و به قول خودشان جا بیفتد.

آشوبی در خصوص دیدار آتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان و حضور بانوان در این دیدار در ورزشگاه آزادی نیز گفت: بسیار خوشحال کننده است که بانوان با حضور در ورزشگاه جو ورزشگاه و سکوهای ما را زیبا می کنند. سال هاست که زنان از ورود به ورزشگاه ها صحبت می کنند اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و حالا به نظر می رسد مجوزهای لازم برای این اتفاق لذت بخش داده شده است. چهارشنبه قطعا روز خاصی برای پرسپولیس است. اگر اشتباه نکنم آخرین باری که بانوان پرسپولیس به ورزشگاه رفتند در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن بود و حالا باید آن را به فال نیک گرفت.

وی در پایان دیدار تیم های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان پیش بینی کرد: فکر می کنم پرسپولیس با اختلاف 2 گل برنده شود. اگرچه صنعت نفت آبادان تیم قابل احترامی است، اما پرسپولیس فقط برای حضور در کورس مدعیان قهرمانی در این دیدار می خواهد پیروز شود. این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و می توان پیش بینی کرد که تعادل به سود پرسپولیس سنگین باشد. البته امیدوارم پسران پرسپولیس هم از فرصت ها به خوبی استفاده کنند و در این دیدار بیشتر توجه کنند چرا که برد مقابل صنعت نفت آبادان کمک زیادی به این تیم در جدول می کند.

دیدگاهتان را بنویسید