10 ویژگی پیشنهاد سازان تنگه هرمز / از نظریه یوگی و دوستان تا آلرژی رضایت

10 ویژگی پیشنهاد سازان تنگه هرمز / از نظریه یوگی و دوستان تا آلرژی رضایت

محسن فرجاد: خیلی می گویند اما تعدادشان کم است. خبرها را از هوا بیرون می آورند و از درد غرور رنج می برند. آنها خبرنگار نیستند. آنها خبرساز هستند. گاهی اوقات عمیقاً می توانید باور کنید که آنها قانون را به رسمیت نمی شناسند. آنها به تعداد دلخواه ظروف دارند. ظاهراً هیچ ترسی در دل ندارند. اخیرا ایده آنها برای بستن «تنگه هرمز» بر سر زبان ها افتاده است.

محسن فرجاد: خیلی می گویند اما تعدادشان کم است. خبرها را از هوا بیرون می آورند و از درد غرور رنج می برند. آنها خبرنگار نیستند. آنها خبرساز هستند. گاهی اوقات عمیقاً می توانید باور کنید که آنها قانون را به رسمیت نمی شناسند. آنها به تعداد دلخواه ظروف دارند. ظاهراً هیچ ترسی در دل ندارند. اخیرا ایده آنها برای بستن «تنگه هرمز» بر سر زبان ها افتاده است.

از اواخر تا کنون عده ای خاص در عرصه سیاست ایران حضور داشته اند که خود را انقلابی ترین افراد معرفی کرده اند اما بیشترین هزینه ها را به کشور تحمیل کرده اند. بدیهی است که این طیف افراد مسن‌تری هستند که با واژه‌های افول و غروب در دنیای سیاست ایران بیگانه هستند. «خرج‌ها» به تمام معنا درباره آدم‌هایی است که روایتشان همیشه از آنچه جامعه لمس می‌کند بسیار دور است. برای آشنایی با این افراد این مطلب را دنبال کنید تا این گروه خاص را بیشتر بشناسید.

1– موضوعات آنها بزرگ و سوابق آنها بحث برانگیز است: مهمانداران در مورد مشکلات کوچک صحبت نمی کنند. نهادهایی که وارد آن می شوند باید دو شاخص اصلی داشته باشند: اول اینکه یک معضل بزرگ برای کل جامعه باشد و دوم اینکه توانایی ایجاد جنجال را داشته باشد. ورود به مسائلی مانند مشکلات بدیهی زندگی روزمره مردم مانند گرانی، فشار اقتصادی، بیکاری و… در حیطه رسیدگی آنها نیست. اگر ورود انجام شود بر این اساس است که طرح این مشکلات در راستای اهداف رقبا و دشمنان منطقه ای است. آنها از قبل برنامه ریزی می کنند تا سخنان خود را جنجالی کنند. کما اینکه وارد شدن به موضوعات اجتماعی و عدم ایجاد جنجال تقصیر آنهاست.

2- قرائت آنها محیر العقول و دایجان ناپلئونی است: آنها مسائل بزرگ را با خطوط بحث برانگیز، اما با قرائت های عجیب و شگفت انگیز دنبال می کنند. مهمانداران عاشق نظریه های عموی ناپلئون هستند. پشت هر داستان و اتفاقی می دانند حجاب عجیبی نهفته است که باید همه را متحیر کند. از کارتون “یوگی و دوستان” خط توهین به حضرت نوح را پیدا کردم، زمین فوتبال را به محل جنگ ایران و آمریکا تشبیه کردم و حتی اینطور شد که می گویند فقط دو قدرت در آن باقی مانده است. جهان، “ایران و آمریکا” ; این دو نیرو هم در رینگ هستند و باید دید چه کسی ضربه نهایی را وارد می کند. نمونه دیگری از ادعای گیج کننده آنها این است که هرکس همسرش محجبه باشد فوتبالیست شدن را انتخاب نمی کند! هر چه شهادت آنها عجیب تر باشد، به نظر می رسد که لذت آنها دوچندان می شود.

3- پایان نامه های آنها منجر به درجه بالیوود: این دیدار عزیز، چه چیزهای متنوعی وجود دارد! پایان نامه های بدیع، البته، در موضوع بالیوود. مثلاً یکی از آنها می گوید: ببینید بودجه چگونه ساخته می شود؟ او یک جاسوس را دستگیر می کند و در ازای آزادی او، دولت ایران 1.7 میلیارد دلار از آمریکا دریافت می کند. البته عجیب‌تر این است که از این ایده گرفته می‌شود که سربازان آمریکایی را به اسارت بگیرند و برای حل مشکلات اقتصادی کشور هزینه آزادی آنها را بپردازند. تز آنها اجرای قانون حجاب مانند بالیوود یا حتی گاهی برای حل مشکل ازدواج است که برای افزایش حقوق متاهلین تز می دهند.

4- همه در شک هستند! حتی تو، من، او و تو: آنها ذهنیت پارانوئیدی دارند. همه و هیچکس به زمین و زمان و عالم و آدم مشکوک نیست. همه متهم و هدف هستند. دایره بدبینی آنها به حدی است که هیچ کس از اتهامات آنها در امان نیست. در کسری از ثانیه یک سوژه انقلابی متقاعد به درجه «شیطان» تنزل می یابد. صادقانه بگویم، آنها به همه چیز شک دارند. آنها بسیار مشکوک هستند!

5- جنگ را دوست دارند و مجذوب ناپدید شدن و نابودی دیگران می شوند. آنها به کلماتی مانند «توافق»، «صلح»، «غرب»، «آمریکا»، «لیبرالیسم»، «مذاکره»، «کاهش تنش» و مهمتر از همه «جرجام» و «محمدجواد ظریف» حساسیت دارند. از طرفی عاشق کلماتی چون «جنگ»، «مرگ»، «ویرانی»، «انتقام»، «تحریم» و به ویژه «بستن تنگه هرمز» هستند. در واژگان فکری آنها، مدارا پایین ترین جایگاه و مربوط به نیروی سرد، بالاترین نظم زیبایی شناختی است. هر از گاهی باید دیگران را به جنگ تهدید کنند. در بحبوحه مذاکرات صلح، دستگاه دیپلماسی از جنگ صحبت می کند. به هر نوع صلحی «توطئه» علیه منافع کشور گفته می شود.

6– دارای منابع ناب، سری و انحصاری هستند: گرده افشان ها منابع پاکی دارند. آنقدر ناب است که گاهی مخاطب را دچار تردید می کند که ممکن است با عالم غیب در ارتباط باشد. منابع مخفی و انحصاری که متعلق به خودشان است. منابع آنها گاهی از دستگیری یک جاسوس در تیم مذاکره کننده برجام ایران خبر می دهند، گاهی از توافق هفتگانه ایران و آمریکا و گاهی نهاد ریاست جمهوری با آمدنیوز در ارتباط است. حتی منابع آنها آنقدر پاک است که نامزد عدنان خاشقجی را با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم مرتبط می کنند!

7– تحریم ها در خاکستر فشرده می شوند!: تحریم‌ها علیه ایران در طرز فکر کاهش هزینه‌شان ارزش ندارد! تحریم ها جوهر بی ارزشی روی کاغذ است که باید در سطل زباله ریخته شود. تحریم ها یک کاغذ است و هیچ تاثیری ندارد. البته تحریم ها نه تنها تهدید بلکه فرصت هستند! فرصتی برای رهایی از نوع تعامل با جهانخواران استکبار. تصورشان این است که آنقدر تحریم کنند که تحریمشان بشکند! تحریم فرصتی برای خوداتکایی و خودکفایی است نه تهدید به قول غربی ها. خلاصه تحریم ها قطع شد، قطع شد!

8- میانه روها خائن هستند و تعامل گرایان شایعه ساز: دشمنان خونی اسراف کنندگان مذاکره کنندگان و میانه روها هستند. حساسیت عجیبی به واژه «محیط زیست» دارند. از دید آنها یا باید با آنها موافق باشید یا مخالف آنها باشید. صحبت از اعتدال مساوی است با خیانت. نه، درست تر از دیدگاه آنها این است: «میانه روها خائنند». مثال می خواهید؟ این نیز یک نمونه است: «حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق، با MI6 (سازمان اطلاعات انگلیس) و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق، با سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) مرتبط است.» (مجلس) شیرینی می دهند

9- متفکران بسیار دانا و بی باک جهان: در ضمن هیچ عنوانی هم ندارند. «دکتر»، «استاد» و «نظریه‌پرداز»؛ البته بدون مدرک تحصیلی مستند! آنها ادعا می کنند که دانش کمیاب دارند و در همه امور متخصص هستند. بگو از هر منطقه ای دریا هستند که می خواهند قطره ای از خودشان را به تو بدهند. حتی جایگاه آنها به قدری بالاست که به آنها “کیسینجر جهان اسلام” نیز می گویند. در هر زمینه ای که شما بفرمایید، نکته ای دارند; چه ناب و کمیاب! آنها در ورزش، فیزیک کوانتومی، صنعت و گردشگری متخصص هستند. ناگفته نماند اشراف دانش سیاسی آنها.

آنها علاوه بر دانش نامحدود، بی باک هم هستند! آنها نه از قانون می ترسند و نه از کسی. آنها آنچه می خواهند می گویند. هر نکته کاملاً بحث برانگیزی که فکر می کنند، بدون ترس آن را ارائه می دهند. حتی مواقعی وجود داشته است که اصلاح طلبان در داخل کشور تهدید به از هم پاشیدن می کردند. خلاصه نترس و نترس!

10- “ایران خراسان” محبوب: یکی از چیزهای عجیب روزگار این است که بیشتر تئوری های کاهش هزینه ها همان اصولی است که ایران هراسان در خارج از کشور ارائه می کنند. حتی پروژه ایران هراسی هم حول محور اظهارات آنها می چرخد. آنها فکر می کنند و فکر می کنند، ناگهان در مورد بستن استراتژیک ترین آبراه بین المللی صحبت می کنند. یعنی «تنگه هرمز» گاهی با کمال ناباوری از ایجاد بمب اتم صحبت می کند. انگار ایدئولوگ های ایران هراس منتظر صحبت آنها هستند و بلافاصله حرف هایشان فضای ضدایرانی ایجاد می کند.

به طور خلاصه، یک اتحاد نانوشته بین آنها و پروژه ایران هراسی وجود دارد. آنها همچنین در میان رسانه های افراطی (و نه حتی میانه رو) اسرائیلی محبوب هستند. در مجموع تنها نتیجه این محدوده تنها یک است: «کاهش هزینه ها و ارائه تصویر ایران به عنوان یک بازیگر غیرمعمول (غیر منطقی) در نظام بین الملل».

دیدگاهتان را بنویسید