100 هزار راننده تاکسی بیمه نیستند


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895833

رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: بر اساس آمار 100 هزار تاکسیران بیمه نیستند و باید این ظرفیت برای بیمه شدن آنها ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: اکنون 400 هزار تاکسیران فعال دارای پروانه کار در کشور وجود دارد که باید مشخص شود چه تعداد از این رانندگان مشمول بیمه تاکسیرانی هستند یا خیر. واقعا رانندگان تاکسی هستند یا نه

مرتضی زمانی گفت: طبق آمار 100 هزار راننده تاکسی بیمه اجتماعی ندارند و باید این ظرفیت برای آنها ایجاد شود تا بیمه شوند.

وی تاکید کرد: در صورت پیگیری دقیق روند اضافه و حذف در لیست بیمه، مشکل ایجاد ظرفیت برای رانندگان اصیل تاکسی حل می شود و افرادی که واقعا تاکسی ران هستند به لیست اضافه می شوند. ، که همگی مشمول همکاری تامین اجتماعی هستند.

زمانی تاکید کرد: در حوزه بیمه رانندگان تاکسی، اسامی جدید رانندگان در لیست درج نخواهد شد و تنها در لیست موجود بیمه باید اسامی افرادی که راننده تاکسی نیستند اما از خدمات این تاکسی استفاده می کنند حذف شود. بیمه و اسامی رانندگان واقعی به این حساب اضافه شود می توان گفت مشکل اصلی رانندگان واقعی حل می شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید بیمه شوند که 50 درصد این بیمه را یارانه دولت و مابقی را خود راننده پرداخت می کند تا از تامین اجتماعی بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید