11 باور غلط و غیر علمی مبنی بر اینکه واکسن نزده اند

11 باور غلط و غیر علمی مبنی بر اینکه واکسن نزده اند

روز جدید : با گسترش فرایند واکسیناسیون کرونا در کشور ، تدریجا سیاست هایی بر اساس تسریع بازگشایی ، لغو کار از راه دور و غیره اتخاذ می شود. سیاست هایی که کارشناسان می گویند باید واکسیناسیون جمعیت را به حدود 75 درصد و بیشتر برساند. در این شرایط علیرغم وجود واکسن، برخی افراد همچنان به دلایل نادرست از دریافت واکسن خودداری می کنند، در حالی که با رسیدن واکسیناسیون به حد مناسب می توان چرخه بیماری را کنترل کرد.

و طبق گفته وزارت بهداشت، برخی می گویند که من واکسن نمی زنم زیرا:

من منتظر بیرون آمدن واکسن های بهتر هستم. “

  • همه واکسن های مجاز از نظر کاهش مرگ و میر تفاوت قابل توجهی ندارند و اثرات مثبت همه این واکسن ها ثابت شده است ، زیرا بیشترین کاری که همه واکسن ها در جهان انجام می دهند کاهش مرگ و میر است ، بنابراین از هر واکسن موجود استفاده کنید. بنابراین ما می توانیم همه گیری را زودتر کنترل کرده و از جهش های ویروسی جلوگیری کنیم. هر واکسنی در دسترس بود و هرچه زودتر از آن استفاده شود ، برای همه افراد در جهان بهتر است.

    “من مطمئن نیستم که واکسن ها بی خطر هستند.”

  • به گفته سازمان بهداشت جهانی، واکسن ها بسیار کم خطر هستند و سالانه جان ۲ تا ۳ میلیون نفر را در سراسر جهان نجات می دهند. هیچ واکسنی کاملاً بی خطر نیست ، اما خطر تزریق آن در مقایسه با فواید آن بسیار کم است. برای مثال درد بازو یکی از عوارض واکسیناسیون است، اما این درد معمولاً شدید نیست. ممکن است عوارض جانبی جدی تری رخ دهد، اما طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، “بسیار نادر” هستند. به گفته این سازمان ، “احتمال اینکه فرد توسط خود بیماری مجروح شود بسیار بیشتر از واکسینه شدن در برابر این بیماری است.” اکثر واکسن هایی که امروزه استفاده می کنیم برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته اند و جان میلیون ها نفر را نجات داده اند.

    واکسن ها باعث جهش سلولی در بدن می شوند. “

  • واکسن ها به هیچ وجه وارد ژن های بدن انسان نمی شوند و واکسن ها به طور کلی پروتئین های ایمنی زا تولید می کنند.علاوه بر این ، اکثر واکسن های موجود ویروس هایی را که هیچ ارتباطی با ژن انسان ندارند و باعث تغییرات سلولی می شوند ، می کشند.
  • واکسن ها باعث ناباروری می شوند. “
  • * شایعاتی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد را نادیده بگیرید و تا به امروز تمامی مطالب منتشر شده در مورد تاثیر واکسن تاج بر باروری مبنای علمی ندارد و تمامی این شایعات از سوی افراد یا شبکه های غیر علمی است.

    وی افزود: واکسن هایی که در کشور تولید می شوند یا وارد ایران می شوند از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

  • * نشان داده شده است که واکسن تاج تأثیر مستقیمی در کاهش مرگ و میر دارد و تنها تفاوت واکسن ها در کاهش بروز تاج است که شامل درصد کمی است. کلیه واکسن های تولید شده یا مورد استفاده در کشور دارای استانداردهای قابل قبول و کافی هستند. تمامی واکسن های مورد استفاده در ایران مورد تایید معتبرترین سازمان های بهداشتی و علمی دنیا بوده و در تمامی کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته است.

    من جوان و سالم هستم و نیازی به واکسن تاج ندارم. “

  • اگرچه اکثر افراد بدون هیچ مشکلی به این بیماری مبتلا می شوند ، اما خطر ابتلا به این بیماری و خطر بالای انتقال آن به سایر اعضای خانواده و همکاران و عوارض جانبی احتمالی آن بسیار بیشتر از واکسن است و هیچکس از شکل شدید این بیماری مصون نیست.

    “من یک یا چند بار به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شده ام و بدنم دارای آنتی بادی های طبیعی است.”

    * ماهیت همه ویروس ها از جمله ویروس کرونا فرار از سیستم ایمنی است که واکسن برای ایجاد ایمنی برای بدن طراحی شده باشد، بنابراین باید توجه داشت که حفظ ایمنی پس از تزریق واکسن پایدارتر و ایمن تر از ایمنی طبیعی است. اگر یک یا چند بار به ویروس کرونا مبتلا شده اید و اکنون از واکسن این بیماری استفاده می کنید ، مطمئناً ایمنی بسیار بهتر ، ایمن تر و قابل قبول تری در برابر ویروس کرونا خواهید داشت. شکی نیست که ایمنی زایی در افرادی که بیماری عروق کرونر داشته و واکسینه شده اند بسیار بیشتر است.

    بسیاری از افرادی که واکسینه شده اند دوباره به عروق کرونر آلوده شده اند ، بنابراین واکسن ها بی اثر هستند. “

    * اثربخشی واکسن ها در کاهش مرگ و میر و جلوگیری از وخامت بیماری تأثیر قابل توجهی دارد ، اما در عین حال درصد قابل قبولی از عفونت جلوگیری می کند.

    “من از عوارض جانبی واکسن مانند تشنج و لخته شدن خون می ترسم.

  • * عوارض جانبی واکسن به مراتب کمتر از ویروس کرونا است، به این معنی که اگر به ویروس مبتلا شوید، عوارض جانبی بسیار بیشتری نسبت به تزریق واکسن دارد. عوارض بیماری عروق کرونر قلب می تواند سالها طول بکشد.

    تاج به ژنتیک بستگی دارد و ممکن است مریض نشوم.»

  • * طبیعتاً ویروس دائماً دستخوش تغییرات و جهش‌های مختلفی می‌شود، بنابراین هیچ‌کس در برابر تاج مصون نیست و برخی افراد ممکن است مدل‌های بدون علامت تاج را داشته باشند. طبق آمار ، 20 تا 30 درصد از افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ممکن است علائم ویروس را نداشته باشند ، بنابراین مطمئن شوید که در اسرع وقت واکسیناسیون خود را در برابر عروق کرونر انجام می دهید ، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که دفعه بعد بدون علامت باشید. می تواند با شرایط سخت کرونری روبرو شود.

    واکسن ها یک ابزار جاسوسی برای فروش دارو از شرکت های دارویی هستند. “

    * اگر این یک کلاهبرداری برای یک شرکت داروسازی است، این سوال پیش می آید که چرا کشورهایی که بیشترین میزان مرگ و میر کرون را دارند به محض واکسینه شدن در برابر این بیماری به زندگی عادی باز می گردند و میزان مرگ و میر صفر یا کمترین آن است؟ به هوش آمدی؟ بدون شک واکسن ها نقش موثری در تضمین سلامت جامعه و کاهش تعداد مبتلایان به بیماری های عروق کرونر قلب دارند.

دیدگاهتان را بنویسید