11 پرونده تخلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل شد


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914172

ملکی زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 طرح در حوزه خیرین جذب شده که با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان در مراحل اداری قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بعد از گذشت نزدیک به 10 ماه عصر دیروز در برنامه یکشنبه پاسخگویی به همراه معاونان و مدیران این دانشگاه در ساختمان خبرگزاری ایرنا حضور یافت.


دانشگاه علوم پزشکی را با بدهی 600 میلیارد تومانی تحویل گرفتم

حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجموعه ای از خدمات با 7 معاونت است. اینکه امروز بگوییم مبانی و اعتباری وجود ندارد، غیر قابل توجیه است، اما واقعاً مشکل اصلی همین است.


9352batch IMG 9632 خبر خاکستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: از زمانی که مسئولیت به من سپرده شد، اولین قدم شناسایی فرصت ها و تهدیدهای دانشگاه و شناسایی مشکلات حوزه پزشکی استان بود. پس از مشخص شدن مشکلات درمانی، تلاش برای افزایش مدیران ارشد وزارت کشور صورت گرفت که منجر به سفر وزیر بهداشت و معاونین وی به استان بوشهر شد.

ملکی زاده با اشاره به اینکه با بدهی 600 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی را تحویل گرفتیم افزود: بدهی دانشگاه مربوط به کادر درمانی، تجهیزات پزشکی و … بود که باعث شد هیچ شرکتی تجهیزاتی را به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارسال نکند. اما با تلاش و پیگیری 42 درصد از بدهی پزشکی و 42 درصد از بدهی تجهیزات با اعتبار 92 میلیارد جذب شد و توزیع دارو برای اولین بار در تاریخ دانشگاه بوشهر انجام شد. علوم پزشکی.

وی ادامه داد: در دوران کرونا، بیمارستان شهدای خلیج فارس با کاهش اعتبار مواجه شد و تراز درآمدی منفی داشت. بیمارستان خلیج هنوز به شرایط ایده آل نرسیده است.» نرخ های دولتی در بیمارستان ها بسیار پایین است، اما هزینه ها بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تمامی بیمه های پرداخت نشده 106 میلیارد تومان نیاز دارد که 108 میلیارد تومان آن متعلق به تامین اجتماعی است.

ملکی زاده بیان کرد: کل هزینه دانشگاه علوم پزشکی 118 میلیارد تومان حقوق، 10 میلیارد اضافه کار، 7 میلیارد نیروی کار، 6.5 میلیارد کارمند شرکتی، 1.4 میلیارد تومان برای قرارداد 89 روزه و 4 میلیارد تومان برای طرح آقا سلامت است.


اجرای 17 طرح بهداشتی و درمانی خیرین در استان بوشهر

وی با بیان اینکه 8 هزار و 500 پرسنل و بیش از 200 هیات علمی داریم، تاکید کرد: 180 میلیارد تومان بدهی کارکنان بود که به طور کامل پرداخت شد. وام مصوب سلف سرویس 9 میلیارد تومان و هزینه آن 40 میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه خلیج بوشهر ماهانه 9 میلیارد تومان درآمد و 15 میلیارد تومان هزینه دارد. در مجموع تمامی بیمارستان های استان بوشهر 66 درصد هزینه ها را پوشش می دهند. تجهیزات پزشکی به ارزش 22 میلیارد تومان خریداری شد.

ملکی با بیان اینکه توجه ویژه ای به تامین خیرین داریم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 طرح در حوزه خیرین جذب شده که با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان در مراحل اداری قرار دارد.


ضعف پزشک دلیل پیشرفت درمانگاه دلوار است

کاسم برجویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس در خصوص ساماندهی بیمارستان شهرستان دلوار گفت: ارائه خدمات و توسعه امکانات بهداشتی و درمانی بر اساس تصمیم گیری شده است. ساختار جمعیت، اگر ما انتظار داریم که یک بیمارستان به دلیل کمبود کارکنان، فرد اداری و دکتر مناسب نیست.


اجرای طرح دروار مبارزه با قاچاق مواد مخدر است

یحیی رضایی رئیس سازمان غذا و دارو استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس مبنی بر اینکه چرا بوشهر پیشگام موج کمبود دارو بود، گفت: در روزهایی که شاهد کمبود دارو و سرم در سطح کشور بودیم. ، مشکلات کمی در استان بوشهر وجود داشت. با تلاش توانستیم سهمیه دریافت داروها را که در مدت دو ماه وارد و در منطقه توزیع شد به دست آوریم. در برخی روزها سهمیه دولتی داروها کاهش می یابد اما در داروخانه ها سرویس رایگان است.


6961batch IMG 9624 خبر خاکستری

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر آنتی بیوتیک ها شرایط مساعدی ندارند اما برای سایر داروها مشکلی وجود ندارد. در تلاش هستیم تا 45000 سرم خریداری شده را در روزهای آینده اهدا کنیم. همزمان مقداری دارو و سرم نیز در انبار سازمان غذا و دارو نگهداری می شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت قبل هیچ اقدامی در راستای طرح دارو یار انجام نداده است، گفت: با اجرای طرح داروور توسط دولت از قاچاق مواد مخدر جلوگیری می شود.


تشکیل ۱۱ پرونده تخلف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

احمد یزدان پناه معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سرانه تخت در استان بوشهر یک و دهم است که درصدد افزایش آن هستیم. دو بیمارستان خصوصی در استان بوشهر اجرای این طرح را آغاز کرده اند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: زمانی که بیمارستان قلب بوشهر را تحویل گرفتیم به نمایندگی از شرکت های دارویی بودیم و با توجه به شرایط مجبور به استفاده از ظرفیت شدیم.

وی ادامه داد: برای بیماران اورژانسی، دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت تهیه دارو را بر عهده داشت، اما برای سایر بیماران از ظرفیت متصدی بیمار برای تهیه دارو استفاده شد، اما ما ملزم به ارائه تمام خدمات و دارو هستیم.

یزدان پناه گفت: اکنون شرایط بهتری داریم و از استان های همجوار برای درمان قلب به بوشهر اعزام می شوند.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: طی چند ماه گذشته 11 فقره قصور پزشکی در دیشالا تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.


8138batch IMG 9644 خبر خاکستری

در این جلسه با توجه به سوالاتی که خبرنگاران داشتند، یادداشت هایی ایجاد شد که خواندن برخی از آنها خالی از لطف نیست.

کناری نشست:

بسیاری از اصحاب رسانه از عدم پاسخگویی رئیس نیروی دریایی ارتش و معاونان وی گلایه داشتند.

احمد یزدان پناه در پاسخ به بی توجهی به بیمارستان اهرم گفت: بسیاری از استان های همجوار آن در شهرستان تنگستان برای درمان به شهرستان های دیگر مراجعه می کنند و همین امر باعث شده تا به بیمارستان اهرم کمتر توجه شود.

وی در گفتگوی کوتاهی با یکی از خبرنگاران احساس کرد که آمار جمعیت کم است و کیلومترها بین اهرم تا مرکز دشت دو برابر شده است.

قاسم برجوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دیدار خانوادگی گفت: جلسه خانوادگی نداشتیم. در این انتصاب یکی از اعضای خانواده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به تجربه، سابقه کاری و توانایی به عنوان رئیس بیمارستان اهرم انتخاب شد.

این سوال چنان خشم رئیس دانشگاه علوم پزشکی را برانگیخت که همراهان وی ترجیح دادند به معاونت پزشکی توضیح دهند. هرچند خبرنگاران از این توضیحات قانع نشدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تنش هایی که قبلا داشتند، تاکید کرد: من بیش از دیگران دلسوز نظام هستم.

رضایی رئیس سازمان غذا و داروی استان بوشهر پس از سوال خبرنگار در مورد کمبود در حالی که سرم در بازار وجود نداشت اما برخی به راحتی سرم تهیه می کردند، گفت: سرم به صورت غیرقانونی از داروخانه ها خارج نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید