117 طرح در بخش کشاورزی افتتاح می شود/ اهداف جهاد کشاورزی از جلب رضایت کشاورزان تا رفع مشکلات قدیمی

ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804544

جعفری گفت: در دهه فجر 117 طرح در بخش کشاورزی خراسان جنوبی با وام بیش از 1.510 میلیارد ریال آماده افتتاح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری برنامه ها و طرح های دهه مبارک فجر در هوارستان گفت: در دهه فجر 117 طرح کشاورزی با وام بالای 1510 طرح آماده شده است. این یک گشایش است.

وی افزود: این تعداد پروژه در 299 روستا افتتاح می شود که 15 هزار و 467 خانوار و 97 هزار و 276 نفر بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با افتتاح این تعداد پروژه برای 305 شغل جدید و 3 هزار و 919 شغل ایجاد می شود.

جعفری با بیان اینکه 4.560 میلیارد ریال اعتبار برای صنعت کشاورزی هزینه شده است، گفت: برای 179 نفر در این حوزه و برای 919 نفر شغل ایجاد می شود.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد پروژه ها و حجم سرمایه گذاری ها مربوط به شهرستان هوسف با 108 شغل جدید و 791 مورد تثبیت فرصت های شغلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیشرفته ترین طرح ها در حوزه آب و خاک با 63 طرح است.

جعفری گفت: این طرح ها در حوزه کشتارگاهی و در سطح ملی است. پیش بینی می شود با توجه به نیاز معاونت مربوطه سازمان در هر شهرستان پروژه هایی افتتاح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی یک روز به نام مزرعه در دهه فجر خبر داد و گفت: این برنامه بر عهده حوزه گسترش است و در حین بازدید از مزرعه بحث آموزش مطرح می شود.

جعفری با بیان اینکه حوزه شهدای این سازمان برای جهادگران برنامه دارد، افزود: کل حوزه کاربردی پیوست فرهنگی خواهد داشت چرا که حضور و همکاری مردم در این حوزه بسیار خوب است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه چهار هزار و 172 هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شده و 12 هزار و 236 هکتار نیز در دست ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری شرکت های دانش بنیان تولید شربت زرشک با پایه عسل را تجاری سازی کنیم.

جعفری از عملیات خرید انار فردوس خبر داد و افزود: انار مرغوب به تهران ارسال شد و انار بی کیفیت برای رب انار خریداری شد.

وی در خصوص نهضت گلخانه ای در استان گفت: سیاست این طرح از ابتدا به دلیل نبود زیرساخت اشتباه است. نهضت گلخانه ای به 400 میلیارد تن اعتبار در سال نیاز دارد که قابل جمع بندی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: اما زمین هایی برای کاندیداها آماده شده و کار این افراد ادامه خواهد داشت و انجام می شود.

وی به برنامه های کوتاه مدت سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: تقویت اعتماد مردم به مجموعه جهاد کشاورزی بسیار مهم است و باید در این راستا حرکت کنیم. زیرا کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مشکلات گذشته مردم از جمله اراضی ملی، مستثنیات و ارزیابی پلاک ها باید زودتر رسیدگی شود.

جعفری به نظارت موثر بر بازار و نظارت جدی اشاره کرد و تاکید کرد: اجازه ورود خودسرانه مردم به عدم تحمل بازار را نخواهیم داد.

وی گفت: هدف ما جلوگیری از خام فروشی و مصرف 11 محصول استراتژیک کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اجرای کشت پیمانی به ویژه در حوزه گندم از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی است.

جعفری گفت: استان پر از زرشک است و زمانی که بازار خوبی نداریم ادامه کشت زرشک منطقی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پرورش گلخانه ای از دیگر برنامه هاست در حالی که علوفه بر مناطقی است که مردم دام دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مایلیم در صورت ورود آب مجاز به کشت فراسرزمینی در زمینه چغندرقند، علوفه و دانه های روغنی با افغانستان ادامه دهیم.

جعفری بر ایجاد بانک های اطلاعاتی و اطلاع رسانی دقیق تاکید کرد و افزود: تقویت مراکز تبلیغاتی در اولویت است زیرا معتقدیم ارتباط کارشناسان با مزرعه باید افزایش یابد.

وی ارتباط دانشگاه با دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی را تشریح کرد و گفت: باید به سمت دیپلماسی غذایی و صدور اراضی که محور آن وزارتخانه است برویم، بنابراین تا پایان 4 سال دولت می توان مشکل و مشکل را دید. وجود اسناد زمین.”

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره برنامه های بلندمدت جهاد کشاورزی گفت: از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید