120 کیلومتر خونگیری/تنها مرکز تالاسمی مهرستان همچنان کار نمی کند


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914698

شهرستان مهرستان یکی از شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان دارای 85 بیمار تالاسمی است که تنها مرکز تالاسمی آن غیرفعال است و بیماران برای درمان مجبورند مسافت زیادی را تا این شهرستان طی کنند و خستگی سفر و سردرگمی در این شهرستان بر آن افزوده است. به درد بیماریشان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، پس از گلایه برخی از شهروندان مهرستانی مبنی بر عدم فعالیت تنها مرکز تالاسمی این شهرستان، خبرنگار ما این موضوع را در دستور کار پیگیری خود قرار داد.

حسینی یکی از شهروندان مهرستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بیمار تالاسمی علاوه بر درد و رنج ناشی از بیماری، با وجود خطرات جاده باید ماهی دو بار برای دریافت خون از مهرستان به سراوان سفر کند.



مسافت های طولانی تا شهر برای درمان

وی افزود: برای هر سفر حدود یک میلیون تومان باید هزینه شود که برای برخی بیماران که از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند بسیار سخت است.


وی ادامه داد: متأسفانه برخی از همراهان بیمار در هوای سرد و گرم باید بیرون از بیمارستان منتظر بمانند تا انتقال خون به پایان برسد.

کمبود نیروی انسانی تنها مرکز تالاسمی مهرستان را تعطیل کرده است


رئیس شورای شهر مهرستان با اشاره به اینکه مشکل مرکز تالاسمی مهرستان تجهیزات و تامین خون نیست گفت: عدم خدمات رسانی به بیماران در این مرکز به دلیل کمبود نیروی انسانی است.


اربابی تصریح کرد: در جلساتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر داشتیم قول هایی برای حل مشکل نیروی انسانی این مرکز در آینده نزدیک داده شد به طوری که 85 بیمار تالاسمی در این شهرستان که بیشتر آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند. ، برای دریافت خون باید به سراوان سفر کند


وی خاطرنشان کرد: در این مرکز هیچ مشکلی از نظر تجهیزات نداریم و بانک خون ایجاد شده و مشکلی برای تامین داروی بیماران نداریم.



رسیدگی به مشکل بیماران تالاسمی مهرستان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

همچنین در تماسی که این پایگاه خبری با بیابانی، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار داشت، گفت: این موضوع بررسی و نتیجه به این پایگاه خبری ارسال خواهد شد.

این پایگاه خبری پس از دریافت خبر از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار، نتایج خود را به اطلاع عموم خواهد رساند.


به گفته مسئولان بهداشت سیستان و بلوچستان، 3300 بیمار تالاسمی وجود دارد که 85 درصد مصرف خون در این استان را تشکیل می دهند.


سیستان و بلوچستان بیشترین آمار مبتلایان به تالاسمی را در کشور دارد و عدم توجه به آزمایش ژنتیک و مشاوره قبل از ازدواج دلیل اصلی افزایش بیماران تالاسمی در این استان است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید