15 تا 30 روز جریمه و بازداشت برای خودروهای مزاحم در شهرکرد


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893740

دادستان عمومی و انقلاب استان چهارمحال و بختیاری گفت؛

عبدالرضا علیمحمدی گفت: خودروهای رانندگانی که مزاحم دیگران و یا حرکات خطرناک در معابر و تداخل عابران پیاده، خودروهای عبوری و غیره شوند، با دستور قضایی به مدت 15 تا 30 روز توقیف می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: خودروهای رانندگانی که در خیابان ها مانع تراشی و یا حرکات خطرناکی انجام دهند که مانع عبور عابران پیاده، خودروهای عبوری و … شوند با دستور قضایی توقیف می شود.


وی افزود: این طرح همچنین شامل کسانی می شود که به عنوان مثال با صدای اگزوز خودرو خود آلودگی صوتی ایجاد می کنند و همچنین رانندگانی که خودروی خود را خارج از حالت عادی رانندگی کرده اند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد ادامه داد: این خودروها برای اولین بار به مدت 15 روز توقیف می شوند و در صورت توقیف مجدد به مدت یک ماه در پارکینگ نگهداری می شوند.


علیمحمدی گفت: گشت های مشترک ویژه دادستانی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای ثبت شماره پلاک خودروهای ایجاد ناهنجاری در خیابان های شهرکرد به ویژه خیابان کاشانی و کمربندی 15 خرداد تشکیل شده و با ارسال پیامکی به این شماره اطلاع رسانی می شود. پارکینگ خود را در اسرع وقت – به زودی.


وی خاطرنشان کرد: توقیف خودروهای متخلف علاوه بر پرداخت جریمه ای است که خودرو بابت آن توقیف می شود، به عنوان مثال جریمه مربوط به مارپیچ، سرعت غیرمجاز، خارج کردن خودرو از حالت عادی و … است. یکی باید پرداخت کند


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز افزود: برای این رانندگان راه حلی وجود دارد.


علیمحمدی گفت: موتورسواران به دو دسته تقسیم می شوند. موتورسیکلت های سبکی در خیابان ها تردد می کنند. ما برنامه ای داریم که جلوی آنها را بگیریم. اخیرا تعدادی از این دوچرخه ها توقیف شده و رانندگان این دوچرخه ها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تحت تعقیب قرار دارند.


وی تاکید کرد: دسته دوم موتورهای سنگین هستند که مشمول تخلفات خاص می شوند، این موتورها شناسایی می شوند و با توجه به اینکه موتورهای سنگین بیشتر قاچاق هستند، موتور توقیف و برای قاچاق کالا و رانندگان جریمه در نظر گرفته می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید