15% تخفیف برای خرید مرغ فقط در یک ماه

هر کیلوگرم مرغ گرم در عمده فروشان بین 40 تا 45 هزار تن و در خرده فروشی های شهرک 50 هزار تن قیمت دارد. با کاهش مصرف سرانه و تقاضای بازار مرغ، مازاد تولید افزایش یافته است.

اسداله نژاد ادامه داد: مازاد تولید مرغ توسط شرکت نگهداری خریداری و جمع آوری می شود. معمولا در این فصل هر سال تقاضا برای گوشت مرغ کاهش می یابد و امسال علاوه بر آن به دلیل شرایط معیشتی و کاهش درآمد، فروش مرغ در بازار به شدت کاهش یافت. تا حدود زیادی شرایط زندگی و قدرت خرید آنها افزایش می یابد و در این بین مرغداران فرصت بیشتری برای ادامه فعالیت تولیدی خود خواهند داشت.

وی ادامه داد: مردم در شرایط رکود و تورم قیمت کالاهای اساسی و پروتئینی باید با حمایت و تقویت توان اقتصادی خود سبد زندگی را تامین کنند تا با تخصیص کارت اعتباری برای خرید مواد پروتئینی، بخشی از هزینه ها را جبران کنند. قدرت مالی از دست رفته آنها.»

مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: دولت به جای پرداخت یارانه به مردم، با خرید کارت اعتباری برای خرید پروتئین، قدرت خرید بیشتری به مردم می دهد.
اسداله نژاد با تاکید بر اینکه تقاضا و مصرف گوشت مرغ در اردیبهشت ماه بیش از 15 درصد کاهش داشته است، گفت: بدون توجه به شرایط و قدرت خرید مردم، احتمال کاهش قدرت خرید مرغ تا پایان خرداد ماه افزایش می یابد.

این فعال صنفی تاکید کرد: امنیت غذایی و تولید پایدار دو مقوله مهم در مرغداری است. با ارائه کارت پروتئین به مردم مصرف سرانه این محصول حفظ می شود قیمت مصوب مرغ ثابت می ماند.

وی افزود: اضافه تولید، گرانی و تورم در تولید طیور و کاهش قدرت خرید مردم سه عامل اصلی و تعیین کننده در وضعیت مرغداری هاست که روند آن ضررهای زیادی را ابتدا به تولیدکننده و سپس مصرف کننده نهایی وارد می کند. وی با بیان اینکه پس از حذف ارز 4200 تومانی و اصلاح نظام یارانه ای، تولیدکنندگان اقدام به جوجه ریزی با ارز نیمایی کرده اند، گفت: قیمت مرغ باید به گونه ای تعیین شود که تولیدکننده متضرر نشود. احتمال کاهش تلفات سازنده بسیار کم است.

این فعال صنفی ادامه داد: از 10 روز آینده جوجه های تولید شده با ارز نیمایی وارد بازار مصرف می شود. قیمت تمام شده مرغداران حداقل 50 تا 60 درصد بالاتر از قیمت فعلی مرغ در خرده فروشی های سطح شهر خواهد بود!
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از هفته آینده مرغدار باید حدود 60 درصد از هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ را از دست بدهد و در نهایت آثار چنین وضعیتی در قیمت و توزیع آن منعکس خواهد شد. مرغ. بازار.”
وی تصریح کرد: قیمت تولید مرغ زیر حد مجاز است و تا 10 روز آینده باید قیمت واقعی مرغ اعلام شود در غیر این صورت احتمال خروج برخی از مرغداران از چرخه تولید افزایش می یابد. اسدله نژاد گفت: با توجه به اینکه شرایط تولید اگر حفظ قیمت فعلی مرغ و واردات مرغ به صورت نیم ارز از پایان هفته آینده صرفه اقتصادی نداشته باشد و تولیدکنندگان متضرر شوند، باید قیمت واقعی مرغ تعیین و تصویب شود. .

دیدگاهتان را بنویسید