15 میلیون خارجی از یارانه ملت ایران استفاده کرده اند/ آزادسازی یارانه ها در راستای درمان اقتصاد بیمار کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جدی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد، در خصوص طرح آزادسازی یارانه ها گفت: با توجه به رانت بالایی که داشتند.

وی ادامه داد: در ادامه در مسیر تولید تا توزیع عملا 50 درصد سودی که از محل 4200 تومانی برای مردم در نظر گرفته شده بود نصیب دلالان و اجاره خواران شد و به دست مردم نرسید.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نحوه اعطای یارانه تاکنون در واقع یک مسیر پنهان فساد بوده است که با اجرای طرح جدید در عمل رفع خواهد شد.

جدی اضافه کرد: نکته بعدی که قابل توجه است این است که قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، مصرف به گونه ای بود که هرکس قدرت بیشتری داشت می توانست یارانه بیشتری دریافت کند، مثلاً کسی که می توانست کالای زیادی بخرد، همین طور. آنها به یارانه دسترسی داشتند و در نتیجه اقشار ضعیف جامعه یارانه کمتری دریافت می کردند.

وی گفت: با اجرای طرح آزادسازی یارانه ها این میزان به دست مصرف کننده واقعی می رسد و موجب توزیع عادلانه یارانه ها به ویژه در بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته قابل توجه دیگر این است که کالاهایی که یارانه در آن پنهان شده بود به صورت قاچاق از کشور خارج می شد و پولی که حق مردم ایران بود در اختیار خارجی ها قرار می گرفت.

وی افزود: برآورد می شود بیش از 15 میلیون نفر که در خارج از کشور بوده اند از این یارانه بهره مند شده و به نوعی منافع مردم از کشور خارج شده است.

جدی با اشاره به اینکه در بخش تولید نیز به دلیل آزاد نبودن قیمت ها در بسیاری از موارد از آن سوء استفاده می شود، گفت: به عنوان مثال مواد اولیه دام که وارد شده و به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد و بازار است. رقابتی نیست

وی یادآور شد: اجرای طرح آزادسازی یارانه ها قطعا به نفع تولید است و اجرای آن باعث ساماندهی نوعی تولید و رفع مفاسد پنهان می شود و به نفع مردم است و یارانه مستقیم به مردم می رسد.

وی گفت: مردم نگران اجرای این طرح نیستند.

وی گفت: زمانی که کار و تحول زیادی در کشور انجام می شود عده ای طمع پیدا می کنند که فرصتی برای کسب سود پیدا کنند و این موارد باعث انباشته شدن کالا در بازار می شود وگرنه دلیلی برای اقلام دیگر در بازار وجود ندارد. بازار رشد کند.» نیازمند کمک و حمایت مردم است.

جدی گفت: رگولاتورها، متولیان باید مراقب باشند و به مردم کمک کنند تا از سوء استفاده کنندگان و افراد در مشکل جلوگیری کنند.

وی در مورد محصولاتی که با ارز 4200 تنی تولید و با قیمت جدید وارد بازار می شود، توضیح داد: این موضوع در مجلس مطرح شد و در این زمینه به دولت تذکر داده شد که کالاهای موجود در بازار و با ارز 4200 تن تومان تولیدی یا وارداتی نباید به قیمت بالاتر فروخته شود.

جدی گفت: انحصارهایی که هم اکنون انجام می شود مربوط به کالاهای اساسی است که با ارز 4200 تنی وارد می شود اما تولید تحت کنترل است و امکان سوء استفاده وجود ندارد.

وی گفت: مردم باید به دولت و مجلسی که منتخب مردم است اعتماد داشته باشند که دولت و مجلس همیشه در کنارشان هستند و به فکر آنها هستند و تمام تلاششان این است که هر تصمیمی را به نفع مردم بگیرند. مردم.”

جدی افزود: امیدواریم با اجرای طرح آزادسازی یارانه ها، سیستم صبور که از قبل وجود دارد و اقتصاد کشور را به سمت نابودی می برد، فعال و اصلاح شود و مردم آرام شوند و همه فراز و نشیب ها افت سال‌های اخیر و سیستم اشتباه، عرضه و توزیع یارانه‌ها وجود داشت که باید حذف می‌شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید