طرح آزادسازی یارانه ها تجار را از منافع ملت دور می کند/ ارتباط دولت با مردم از طریق رسانه ملی


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839293

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:

محمد واحدی گفت: اجرای طرح آزادسازی یارانه ها در درازمدت تاثیر مثبتی بر زندگی مردم خواهد داشت و دست دلالان را از منافع مردم کوتاه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد واحدی نماینده مردم پنج شهرستان شمالی خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در بجنورد در خصوص اجرای طرح آزادسازی یارانه ها گفت: درخواست دولت برای توجیه حرکت کرده است. به گونه ای که عواید حاصل از این طرح به جیب دلالان، واسطه ها و رانت خواران می رود.

وی ادامه داد: دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات جهانی باید شرایط خاصی را ابداع کند و اجرای این طرح یک نقطه عطف تاریخی برای کشور است.

واحدی افزود: متولیان اجرای این طرح باید به فکر تامین کالاهای اساسی مردم باشند تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار گفت: اگر نظارت ضعیف باشد کالا انباشته شده و به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد.

وی گفت: اجرای صحیح این طرح موجب کاهش جرایم مربوط به احتکار و اختفای کالاهای اساسی می شود.

نماینده مردم پنج شهر شمالی خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: گروهی از مردم در این شرایط چون در دهک های بالا هستند یارانه ها کاهش یافته است در حالی که در واقعیت یارانه نمی شود تا چالش جدیدی وجود ندارد

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای این طرح در درازمدت تاثیر مثبتی بر زندگی مردم خواهد داشت و دست دلالان را از منافع مردم کوتاه می کند.

واحدی در خصوص کالاهای تولید شده با ارز 4200 حجمی که در حال حاضر با قیمت جدید در بازار عرضه می شود، تصریح کرد: در واقع یک مشکل اساسی و جدی این است که برخی از کالاهایی که خارج از برنامه اعلام می شوند تولید شده است. پس از اجرای طرح آزادسازی یارانه ها، این قسمت از کالا یا در جامعه مزرعه و یا با نرخ جدید به فروش می رسید.

وی با اشاره به کشف سپرده های انباشته در اجرای طرح آزادسازی یارانه ها گفت: این نشان می دهد که دستگاه واسطه و دلالان در جیب خود پول درآورده اند و به مردم آسیب رسانده اند. به همین دلیل مجلس تاکید می کند که دولت این وضعیت را باید جدی گرفت و دغدغه اصلی ما همین بود.

واحدی گفت: در جلسه مشترک مجلس با برخی از اعضای دولت این موضوع مطرح شد تا در اجرای این موضوع دقت بیشتری شود.

این مقام مسئول گفت: وزارت اقتصاد دولت و رئیس جمهور و تصمیم گیران باید از طریق رسانه ملی با مردم ارتباط برقرار کنند و مردم را در جریان این طرح قرار دهند، زیرا این مهم شعله ور شدن جامعه است. مهم ترین نکته این است که مردم اخبار و اطلاعات دقیق و دقیق را از دستگاه دولتی دریافت کنند و اگر سروصدا زیاد باشد قطعا در درازمدت ضرر خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید