1715 یک واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807366

رسولیان گفت: 1715 واحد صنعتی راکد در کشور در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ علی رسولیان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدیرکل صمت لرستان اظهار داشت: طرح صنعتی خوبی برای کشور است که می تواند برای استان های پر ظرفیت اما محروم صنعتی موثر باشد.

وی افزود: ظرفیت لرستان برای توسعه مناسب است و اگر به بخش خصوصی اعتماد کنیم و حمایت ها و همکاری های لازم را انجام دهیم و با نقشه راه موافقت شود، توسعه صنعتی استان محقق می شود. واحدهای خوبی در نمایشگاه صنایع کوچک و تولیدات خوب دیده شد.«البته مشکلاتی هم وجود دارد که بخشی از آن ناشی از بروکراسی اداری است.

مدیر عامل شهرهای صنعتی کشور گفت: مدیریت به تسهیل فرآیندها اشاره کرد و بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و گذار به دانش بنگاه های اقتصادی که نیاز دارند تاکید کرد که اگر نتوانیم کالای باکیفیت تولید کنیم، البته برخی محدودیت ها در برخی واردات به توسعه کمک می کند، اما ما و بخش خصوصی می دانیم که باید به سمت افزایش فناوری و ایجاد فرآیندهای جدید حرکت کنیم که بتواند با مشاغل در سراسر جهان رقابت کند.

رسولیان با اشاره به برنامه ریزی صنعتی در استان ها گفت: در دوره جدید کارهای متعددی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم بسته مشخص و عملیاتی را برای استان ها ارائه کنیم. همچنین فرآیندهای الکترونیکی و شفافیت از دیگر مواردی است که سیستم‌های کاملی در بخش‌های مختلف فرآیند طراحی و اجرا می‌شود و به تسهیل، شفافیت، کنترل و نظارت بهتر کمک می‌کند.

وی گفت: در حوزه مالکیت صنعتی موظف هستیم زمین مورد نیاز فعالان اقتصادی را تامین کنیم و همچنین با مشکلاتی مواجه شدیم که بخشی از آن به دلیل تقاضا بود و امکان تامین زمین وجود نداشت اما به طور کلی امسال در سراسر کشور 000 هکتار زمین جدید به نواحی صنعتی اضافه شده و مطالعاتی در مورد نحوه ساخت و ساز در حال انجام است.

مدیرعامل شهرهای صنعتی کشور گفت: یکی از مشکلات شهرها برق است. در همین راستا امسال 2500 مگاوات با وزارت نیرو امضا کردیم تا پست های برقی را که مشکلی برای تامین زیرساخت ها وجود ندارد را تامین کنیم، اما با وزارت نیرو به توافق رسیدیم که به سمت برق رسانی در شهرهای صنعتی برویم و برق را در محل تامین کنیم.

رسولیان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دارای فناوری بالاتر در دستور کار قرار دارد و امسال تسهیلاتی برای این شرکت‌ها فراهم کردیم که موفق شدیم 50 شرکت و همچنین 120 شرکت را در سال جاری به دانش‌بنیان تبدیل کنیم. «در مراحل قصاص، محور سرزمینی بودند که ما از دست دادیم.

وی گفت: یکی از سیاست های ما برای بنگاه های کوچک با مشکلات مالی، حمایت های لازم است و موفق به ایجاد 700 واحد شده ایم که این برنامه توسعه خواهد داد.

رسولیان با بیان اینکه لرستان ظرفیت دارد، افزود: هرچند مهم است، اما استان دارای واحدهای راکد است و تا امروز 36 واحد راکد مرمت شده است، البته در کشور امسال 1715 بلوک راکد توسط بخش خصوصی بازیابی و بازگردانده شد. در چرخه.”

در این مراسم از زحمات بهزاد منصوری تقدیر و بچمن جعفری به عنوان مدیرعامل صمت لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید