18 تقاطع تهران تا پایان سال به بهره برداری می رسد


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913786

معاون شهردار تهران گفت: پیش بینی می شود با تکمیل 98 تقاطع شهر تهران و بهسازی آن، 895 کیلومتر از معابر به 57 کیلومتر کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس شعبانی معاون شهردار تهران روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح بزرگراه شهید باقری و خیابان فرجام افزود: در مجموع 430 تقاطع بزرگراهی در تهران وجود دارد که از این تعداد 98 تقاطع هنوز تکمیل نشده است. به تکمیل و راه اندازی این تقاطع ها کمک کرد و البته امسال این تقاطع ششمین تقاطع بزرگراهی است که تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال 1397 تقاطع تکمیل و زیر بار ترافیک می رود که تا پایان امسال از 123 کیلومتر راه شریانی تهران به 8 کیلومتر کاهش می یابد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس طرح جامع شهر تهران، 23 تقاطع بزرگراهی در تهران هنوز تکمیل نشده است، افزود: با توجه به اینکه بزرگراه شهید باقری منطقه تهران پارس را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می کند و بزرگراه باقری یک محور است. بزرگراه شمالی.جنوب در شرق تهران است، لازم بود 4 تقاطع رسالت، 196 غربی، فرجام و گلبرگ به هم متصل شود تا ارتباط محله با این دو منطقه ایجاد شود.

وی تاکید کرد: اصلاح 430 تقاطع و بزرگراه غیرهمسطح تهران و تکمیل آنها از پروژه های مهم این شهر است چرا که این 430 تقاطع حدود 895 کیلومتر راه برای مردم اضافه کردند.

شعبانی افزود: پیش بینی می شود با تکمیل و بهسازی 98 تقاطع در سطح شهر تهران، 895 کیلومتر از راه ها به 57 کیلومتر کاهش یابد که حذف تقاطع بزرگراه شهید باقری – فرجام باعث کاهش 15 درصدی تردد در محدوده می شود. این نقطه در تهران

همچنین شهردار منطقه چهار تهران گفت: تقاطع خیابان فرجام با بزرگراه باقری به نام شهید سیفی با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که می تواند در کاهش ترافیک شهر فرجام تاثیر بسزایی داشته باشد. محور و بزرگراه شهید باقری.

اصغر کمالی زاده افزود: با کاهش 15 درصدی تردد در این منطقه مواجه هستیم، البته این موضوع باید بررسی شود و فرصت برای کاهش ترافیک بیشتر وجود دارد زیرا میل به سفر در این منطقه زیاد است و این تقاطع باعث تسهیل سفر در این منطقه می شود. این منطقه

وی بیان کرد: علاوه بر افتتاح این پروژه شاهد افتتاح چند پروژه دیگر به ارزش 65 میلیارد تومان هستیم که معمولا در محلات کم برخوردار هستند.

وی گفت: پنج مخزن آب در سطح بخش چهارم راه اندازی شده است و با توجه به اینکه بیشترین سرانه فضای سبز در این منطقه وجود دارد، این مخازن هم در حفاظت غیرعامل و هم در تامین آب فضای سبز تاثیر زیادی دارند. “

شهردار منطقه چهار تاکید کرد: بهره برداری از دو زمین چمن مصنوعی در منطقه حق سفید و همچنین 3 طرح ترافیکی در محلات گلشن و تعریض خیابان چمن آرا از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور شهردار تهران .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به افزایش 600 تا 700 کیلومتری سفر به دلیل ترافیک، بهسازی معابر نقش مهمی در روان سازی ترافیک دارد.

تهران شهری ماشین محور است و نیاز به اصلاح دارد

سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه تهران شهری خودرو محور و نیازمند اصلاح است، بر انجام گام های اساسی در این زمینه و در دستور کار قرار دادن حمل و نقل پاک تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام شرقی است که امروز به بهره برداری رسید.

مهدی چمران تاکید کرد: یکی از مشکلات ترافیک سنگین بزرگراه شهید باقری دوربرگردان های زیاد این مسیر است و باید برای آن فکری کرد.

چمران: تمامی معابر سطح شهر تهران تکمیل شود

وی ادامه داد: در نظر داریم تمامی تقاطع های نیمه کاره سطح شهر تهران را تکمیل و به بهره برداری برسانیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده 98 تقاطع طی 4 سال تکمیل، اصلاح و به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات آلودگی هوای پایتخت گفت: شهرداری تهران به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

علیرضا زاکانی با اشاره به تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه فضاهای سبز شهر تهران تاکید کرد: شهرداری در این زمینه مسئولیت دارد و اقداماتی برای توسعه حمل و نقل عمومی انجام شده است.فضای سبز اطراف شهر تهران تدابیری اتخاذ شد به گونه ای که سال گذشته یک هزار و 250 هکتار از عرصه های سبز اطراف به بهره برداری رسید و در 24 اسفند امسال نیز 1500 هکتار از عرصه های سبز اطراف شهر تهران به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران ادامه داد: همه این اقدامات مقدمه ای برای کاهش آلودگی هوای تهران است که با جدیت در حال رصد است، البته باید به سایر مشکلات شهر تهران که باعث آلودگی می شود نیز توجه داشت که از جمله آنها می توان به آلودگی هوا اشاره کرد. سیستم های ثابت و متحرک که سایر دستگاه ها نیز باید از آنها پیروی کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه های قابل افتتاح گفت: امیدواریم تا پایان سال 100 پروژه در شهر تهران به بهره برداری برسد و امروز 10 پروژه به بهره برداری رسید. در محله چهارم

زاکانی با بیان اینکه پروژه احداث تقاطع همسطح شهید باقری بیش از 40 میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: برای پروژه های عمومی منطقه چهار بیش از 150 میلیارد تومان هزینه شده است.

بهبود 40 درصدی تقاطع دست انداز بزرگراه شهید باقری

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 40 درصدی تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام در مدیریت شهری جدید گفت: با آغاز به کار مدیریت شهری در دوره فعلی، این پروژه تکمیل و در نهایت امروز افتتاح شد و قابل دسترسی بود. شهروندان شرق تهران

شهردار تهران با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها از بار ترافیکی محدوده شرق پایتخت کاسته می شود، گفت: همچنین تعدادی پروژه بزرگ و کوچک در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد. از جمله پروژه بزرگ شرق تهران می توان به بزرگراه شهید شوشتری اشاره کرد که بزرگراه رستاگری را به شهید یاسینی متصل می کند که فاز اول این پروژه در 6 ماهه اول افتتاح می شود. سال آینده و فاز دوم آن پس از دو سال و نیم به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه از بار ترافیکی شرق تهران 5 درصد و از بار ترافیکی کل تهران 1.5 درصد کاسته می شود، افزود: در غرب تهران شهید بروجردی. پروژه و تعریض یادگار امام نیز در دستور کار قرار دارد و تمامی این پروژه ها می تواند شرایط خوبی را در حمل و نقل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید