19 هزار کارگاه نیمه فعال در استان کرمانشاه وجود دارد


ساعت: 17:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918445

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد؛

اسکندر کاکایی گفت: 18 هزار و 686 کارگاه نیمه فعال در استان کرمانشاه وجود دارد که کارگران آنها یا از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند و یا زیر ظرفیت واقعی خود مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسکندر کاکایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: تعداد کل بیمه شدگان اصلی تحت پوشش بیمه اجتماعی استان کرمانشاه به 255 هزار و 886 نفر رسید.

وی تعداد کارگاه های فعال تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را ۱۹ هزار و ۳۶۳ کارگاه اعلام کرد و گفت: ۹۶۷ کارگاه نسبت به سال گذشته به تعداد کارگاه های تحت پوشش این سازمان اضافه شده است که عموماً مربوط به کارگاه های کشاورزی است.

کاکایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی در استان کرمانشاه و از آنجایی که تنها 20 درصد حق بیمه کشاورزان بر عهده کارفرمایان و مابقی بر عهده دولت است، پیگیری های لازم انجام شده است. تحت پوشش کشاورزان استان کرمانشاه و این مشکل باعث افزایش تعداد کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مستمری بگیران پایه در استان کرمانشاه به 79 هزار و 83 نفر رسید.

کاکایی بیان کرد: مجموع مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی استان کرمانشاه با احتساب 59 هزار نفر تحت تکفل به 138 هزار و 131 نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: 43 هزار و 85 مستمری بگیر، 2 هزار و 536 معلول و 33 هزار و 462 بازمانده، کل مستمری بگیران پایه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه را تشکیل می دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از وجود 19 هزار و 363 کارگاه فعال و 18 هزار و 686 کارگاه نیمه فعال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کارگاه های نیمه فعال یا پوشش تامین اجتماعی ندارند و یا مطالبات خود را پرداخت نکرده اند. یا به دلیل مشکلات اقتصادی با کمتر از ظرفیت واقعی کار می کنند.

کاکایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 38 هزار و 542 نفر تحت عنوان دارندگان بیمه نامه ایرانی اعم از مشاغل آزاد، خانه دار و دانشجو هستند و تعداد آنها نسبت به سال قبل یک هزار و 600 نفر افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: از مجموع 255 هزار بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، 149 هزار و 455 نفر بیمه اجباری هستند.

کاکایی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش 57 درصدی دستمزد بیمه شدگان، استان کرمانشاه از نظر درآمدی ضعیف است، بر این اساس انتظار می رفت با این افزایش دستمزد و حقوق شاهد کاهش تعداد بیمه شدگان باشیم. بیمه شدگان اجباری، اما با پیگیری های انجام شده و حمایت کارفرما 55 نفر در منطقه افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید