20 تا 30 میلیون سپرده گذاری، بدون ضامن وام بگیر!

ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804856

گزارش ها و اطلاعیه های مشتریان حاکی از آن است که برخی بانک ها به بهانه های مختلف از جمله بستن پرداخت های جدید وام در روزهای پایانی سال، عدم ابلاغ بخشنامه، میانگین گردش حساب و واریز حداقل نیمی از مبلغ وام و… .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر اقتصاد با توجه به تکلیف رئیس‌جمهور برای تسهیل در پرداخت وام‌های خرد به بانک‌های دولتی، در مرحله اول بانک‌های تابعه وزارت اقتصاد را موظف کرد به کارکنان بخش‌های دولتی، دولتی و خصوصی، مستمری بگیران و مستمری بگیران بدون پرداخت اعتبارات خرد پرداخت کنند. دریافت ضامن

شرایط اخذ وام تا سقف 50 میلیون تن فقط با کسر نامه از حقوق و برای اخذ وام تا سقف 100 میلیون تن با کسر نامه حقوق به همراه چک یا سفته اعلام می شود.

در این راستا وزارت اقتصاد به بانک ها 24 ساعت مهلت داد تا بخشنامه های مربوطه و روند اخذ این تسهیلات را درج کنند و آدرس سامانه رسیدگی به شکایات بانکی و آدرس سامانه نظارت همگانی وزارت اقتصاد را اعلام کنند. برای بازپرداخت وام بدون ضامن، رئیس شعبه بانک را عزل می کند.

به همین منظور با بررسی روند بازپرداخت وام های بدون وثیقه در بانک ها، گزارش های میدانی از وضعیت عجیب بانک ها در این حوزه حکایت دارد.

مدیر بانک در پاسخ به شرایط دریافت وام بدون ضامن گفت که برای این وام میانگین موجودی حساب شما باید حداقل 5 میلیون تن برای یک دوره شش ماهه باشد و بانک دیگری نیز اعلام کرد که متقاضی این وام وام باید بیشترین داشته باشد -کمتر 20 میلیون تومان در شش ماه گذشته به حساب بانکی خود سپرده داشته باشید.

برخی دیگر از بانک‌ها اعلام کردند که تاکنون بخشنامه‌ای صادر نشده و بانک به بهانه عدم بازپرداخت وام بدون وثیقه اقدام به بستن وام در روزهای پایانی سال کرده است و متقاضیان باید سال آینده برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند. قرض.قرض

البته در برخی موارد برخی از بانک ها شرایط عجیبی را برای بازپرداخت وام های بدون ضامن اعلام نمی کنند و به گفته آنها میزان وام و سایر مراحل اخذ این وام بر اساس رتبه اعتباری افراد است.

علاوه بر گزارش های میدانی، بسیاری از مردم از عدم بازپرداخت وام بدون ضامن توسط بانک ها ابراز نارضایتی کردند و صحبت های مردم تکرار شد که بانک ها خواستار دریافت این وام هستند. باید نیمی از مبلغ وام حدود 20 تا 30 میلیونی را در چند ماه اخیر در بانک مورد نظر داشته باشد تا بتواند سپرده یا گردش مالی داشته باشد تا وام بدون ضامن دریافت کند.

این اظهارات و گزارش های میدانی در حالی ثبت شد که وزارت اقتصاد بر بازپرداخت وام های بدون وثیقه و نظارت بر رعایت این مصوبه توسط بانک ها تاکید کرد و در مقابل شکایات مردم در این زمینه وارد سامانه نظارت عمومی خود مستقل از واحدهای بازرسی بانکی شد. .

گفتنی است متقاضیان دریافت وام بدون ضامن می توانند برای ثبت شکایات خود به سامانه نظارت همگانی وزارت اقتصاد و دارایی به نشانی bazresi.mefa.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید