2000 دستگاه طی 14 ماه آینده توسط وزارت کشور به تهران تحویل می شود


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918673

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید و نوسازی اتوبوس ها گفت: قرار است تا 14 ماه آینده دو هزار دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به تهران تحویل داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دیدار شهردار تهران با اعضای شورا در خصوص حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: این جلسه رسمی بود و به دلیل اینکه فضای سالن اصلی بود. کافی نیست، تصمیم گرفته شد در سالن شیبانی برگزار شود. بنابراین باید بگوییم که جلسه تعطیل نشد و همه اعضای شورا در این مورد صحبت کردند.

وی افزود: شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک و روسای معاونت حمل و نقل در این خصوص صحبت کردند و خریدهای انجام شده را بیان کردند. هماهنگی های لازم برای قرارداد با چین انجام شده و در صورت پرداخت هر چه سریعتر مبلغ، تا یک سال و نیم آینده واگن ها از چین به ایران ارسال می شود.

چمران گفت: همچنین با واگن سازی تهران هماهنگ شده و مدت تحویل از 20 ماه به 16 ماه کاهش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص خرید و نوسازی اتوبوس ها تصریح کرد: تا 14 ماه آینده باید دو هزار دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به تهران تحویل داده شود. تعدادی نیز توسط شهرداری خریداری شد. قرارداد اتوبوس برقی نیز امضا شده است. همه این عناصر میان مدت در نظر گرفته می شوند. تا پایان سال ممکن است در نهایت 500 اتوبوس دریافت کنیم و امسال هیچ واگن جدیدی نخواهیم داشت، تمرکز بر نوسازی است.

وی افزود: قراردادهای زیادی با ورود وانت منعقد می شود که با حمایت وزارت حراست، قرارداد تامین وانت 14 نفره منعقد می شود که تعدادی از آن ها خریداری و وارد شده است.

چمران گفت: همچنین در خصوص بلیت اتوبوس و مترو و الکترونیکی شدن آنها و کاهش تردد خودروهای شخصی نیز بحث شد تا با این اقدامات ترافیک کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید