21/5 درصد دانش آموزان خراسان رضوی نیازمند خدمات استثنایی هستند


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890576

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان گفت؛

روحانی گفت: 21.5 درصد از کل دانش آموزان شاغل در مدارس خراسان رضوی نیازمند خدمات آموزشی ویژه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمد روحانی رئیس اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی صبح امروز در جلسه کمیته هماهنگی، حمایت و توسعه آموزش و پرورش استثنایی منطقه کدکان ضمن اشاره به حداکثر پذیرش دانش آموزان گفت: بر اساس آمار 17600 دانش آموز با نیازهای ویژه 8500 دانش آموز از خدمات آموزشی استثنایی در استان بهره مند می شوند که به هفت گروه تقسیم می شوند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار 21.5 درصد از دانش آموزان استان خراسان رضوی جزو دانش آموزان با نیازهای ویژه یا استثنایی هستند که مجبور به ترک خانه و استفاده از حقوق خود هستند که این آموزش مستلزم عوامل مدیران مدرسه، والدین، خانواده ها و حتی … جامعه باید این پذیرش را داشته باشد.

روحانی افزود: تحصیل در این مدارس استثنایی و مراکز یادگیری و آموزش باعث افزایش ارتباطات اجتماعی این دانش آموزان می شود حتی اگر این تحول با مشورت صورت گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: تعداد دانش آموزان منطقه کدکن نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است و با توجه به بازگشایی مدارس حتی کودکان زیر چهار سال نیز می توانند پذیرش شوند. “

وی افزود: حتی در صورت نبود امکانات مرکز کدکان می توان از امکانات ولسوالی و شهرستان جلگه رخ استفاده کرد و از آمار مراکز صحی نیز برای شناسایی و جذب و شناسایی با ارتباط با نهادهای اقوام استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای روستاهای دورافتاده منطقه نیز باید کلاس مرجع در نظر گرفته شود گفت: در آینده مرکز و مدرسه برجسته در منطقه کدکن با کمک خیرین همراه با تجهیزات کامل ایجاد و بازگشایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید