80 درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی عضو بسیج / 169 تیم پژوهشی دانش‌آموزی هستند

ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781336

امانتی با بیان اینکه 80 درصد دانش آموزان خراسان جنوبی از اعضای بسیج دانشجویی هستند، گفت: 169 تیم علمی معتبر در استان در حوزه علمی و شناسایی نخبگان دانشجویی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، صبح امروز در آستانه یوم الله 13 آبان روز دانش آموز، مسئولان و اعضای تشکل های دانشجویی و بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

سرهنگ محسن امانتی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در این نشست گفت: یاد و خاطره شهید حسین فهمیده، 36 هزار دانش آموز شهید کشور و 343 دانش آموز شهید استان خراسان جنوبی را گرامی می داریم.

وی با تبریک هفته بسیج دانش آموزی افزود: همانطور که بسیج دانش آموزی از یاد و نام شهید فهمیده و به تعبیر مقام معظم رهبری که بسیج دانش آموزی را محور رشد و توسعه تفکر بسیج می دانند، الگوبرداری شده است. همچنین در ساختار برنامه های سازمانی و سازمانی بسیج رسالت پیدا کرد: «بسیج دانش آموزی برای اجرای برنامه ها با 20 حوزه دانش آموزی در استان.

80 درصد دانش آموزان خراسان جنوبی بسیجی هستند

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته حدود 73 درصد از جامعه هدف بسیج دانش آموزی و امسال نیز حدود 80 درصد دانشجویان افتخاری بسیج هستند.

امانتی گفت: در ساختار مدرسه حدود 73 درصد بحث مدارس را داشتیم و مفتخریم که سال گذشته 85 درصد مدارس در واحد مقاومت بسیج افتتاح شد.

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 21 کد برنامه جایگزین آموزشی داریم که باید تا سال 1404 اجرایی شود و بسیج دانش آموزی به آنها کمک می کند و جزو برنامه های سازمانی است.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: شاهد اقداماتی هستیم که در هفته بسیج دانش آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی پیشگام در گام دوم انقلاب هستند» انجام می شود.

امانتی گفت: برنامه ریزی بسیج دانش آموزی در سه مرحله پیشگامان، پیشگامان و امیدها انجام می شود و دانش آموزان سه کلمه کلیدی جوانان و ایجاد امید و شعار دارند. ما می توانیم دانشجویان را در خط مقدم کار و برنامه ریزی داشته باشیم.»

وی گفت: در طرح اعتلای بسیج طرح شهید بهنام محمدی را داریم که دارای سه رکن مدرسه، مسجد و منزل در مقطع متوسطه اول با برنامه در مدارس و حضور دانش آموزان ارتباط دهنده آنهاست. مسجد با مربیان و داوطلبان بسیجی.»

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: موضوع نظام آموزشی عمومی مدارس را در سال جاری در دستور کار داریم و طرح بازدید به فضل الهی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی با الگوی آموزشی برگزار می شود.

فعالیت 72 گروه جهادی دانشجویی / مجموعه بیش از یک میلیارد تن کمک های مومنانه

امانتی بیان کرد: اردوهای جهادی که یکی از عرصه های جوانان انقلابی است، 72 گروه جهادی در استان داریم که تنها از مهاجرت بیش از 8 هزار نفر در روز خبر می دهند و 62 واحد تحصیلی نیز توسط دانشجویان در همین کرونری تعمیر می شود. شرایط . .

وی به تمرین یاری مومنانه اشاره کرد و افزود: بسیج دانش آموزی باعث افتخار است. از زمان شیوع بیماری عروق کرونر بیش از یک میلیارد و 300 میلیون جلد از منابع خیریه و کمک های دانش آموزی و در قالب لوازم التحریر، لوازم مدرسه و بسته های معیشتی جمع آوری شده است و این اقدام همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه 3000 بسته کتاب درسی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع می شود.

امانتی طرح برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی را بیان کرد: به منظور حمایت از آموزش و پرورش و اردوی راهیان نور و حضور دانش آموزان پایه نهم و دهم در کلاس ها و اردوهای سه گانه با حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.

وی در خصوص برگزاری عملی اردوی راهیان نور با توجه به وضعیت تاج، گفت: 50 هزار دانش آموز به صورت آنلاین و 800 هزار دانش آموز به همراه اولیای خود و استان های همجوار از برنامه های یادواره راهیان نور بهره مند شدند و این اتفاق بزرگی است. تبریک می گویم.

در دسترس بودن 169 تیم علمی قابل اعتماد

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مسائل علمی بسیج دانش آموزی غافل نمی شویم، گفت: بسیج دانشجویی استان را پیروز شده ایم.

امانتی ادامه داد: 31 دانش آموز رتبه زیر 100 داشتیم که در طرح ارتباط دانش آموزان با دانش آموزان این کار را انجام دادیم.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی در این راستا توجه ویژه ای به جوانان و فعال بودن بسیج دانشجویی دارد. در طرح یاوران بسیج دانش آموزان 200 پایگاه بسیج را هدایت می کنند و اولین تجربه فرماندهی خود را در بسیج کسب می کنند.

کنگره ملی همفکری دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: کنگره ملی همفکری دانشجویی که با هماهنگی دانش آموزان و حل مشکلات برگزار می شود و این طرح در شهرستان ها است. و مشکلات مربوطه را بدست آورید و راه حلی برای آنها بیابید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید