225 میلیارد وام محرومیت زدایی به دستگاه های اجرایی استان داده شده است


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823467

محترمی گفت: سال گذشته بیش از 225 میلیارد تن وام به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان اعطا و توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی امروز در ستاد و راهبری نهضت های محرومیت زدایی استان مرکزی که با حضور دستگاه های مختلف اعتباری برای پیگیری وام های امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: اردوگاه با مشکلات محرومیت زدایی سال گذشته در بخش وام محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان بیش از 225 میلیارد تومان اعتبار تامین و در اختیار دستگاه ها قرار گرفت.

وی گفت: در استان مرکزی پروژه های خوبی در حوزه آب شرب مناطق فقیرنشین، احداث راه و دسترسی روستایی، نوسازی مدارس ضعیف و همچنین مدیریت حوضه آبریز و مسائل بهداشتی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: پروژه های مختلف در نقاط مختلف استان با نرخ های مختلف پیشرفت اعتبار محرومیت زدایی در حال اجراست و برخی از دستگاه ها پروژه ها را به اتمام رسانده و تعدادی نیز در حال اجرا و راه اندازی هستند که در این جلسه مشکلاتی وجود دارد. برخی پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مرکزی گفت: رفع فقر و محرومیت در ناحیه مرکزی یکی از مهمترین رویکردهای رهبری جریانات محرومیت زدایی است و در این راستا از همه امکانات استفاده خواهیم کرد. مناطق و در این راستا شایستگی های خوبی را پیش بینی کرده ایم و به فضل الهی در پی این اعتبارات شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فقرزدایی و محرومیت زدایی خواهیم بود.

وی افزود: پیشرفت همه جانبه و عدالت از دیگر رویکردهای رهبری و هدایت نهضت های محرومیت زدایی است و در این ستاد با ایجاد هماهنگی، وفاق، همدلی و مشارکت فراگیر برای رسیدن به اهداف و خدمت رسانی به مستضعفین و محرومان از مناطق جمعیتی تلاش می کنیم. “همه صحبت کردند و همراهی کردند.

وی گفت: با تمرکز استانداری شاهد شتاب گرفتن پیشرفت پروژه ها خواهیم بود و قطعا این پروژه ها بخشی از مشکلات مردم را برطرف می کند.

وی یادآور شد: 22 هزار میلیارد تن فولاد کشور از محل هدفمندی یارانه های سال 1401 مجلس شورای اسلامی در کشور مصوب شده است که انشاالله سهم استان مرکزی اعلام می شود.

محترمی افزود: با هماهنگی استانداران و دستگاه های اجرایی با شناسایی دقیق مناطق محروم پروژه ها را از سال 1401 تعریف می کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: 2570 تن قیر برای اجرای پروژه های راهداری در اختیار بسیج سازندگی قرار دارد.

محترمی گفت: برای هزار تن قیر متعلق به بسیج سازندگی استان مرکزی نیاز به برنامه ریزی و برنامه ریزی و استفاده از این ظرفیت برای مابقی این محصول راهداری است.

وی خاطرنشان کرد: برای هم افزایی و کسب نتایج بهتر لازم است هیچ برنامه ای از سوی مسئولان کشوری بدون هماهنگی با ستاد رهبری و هدایت حرکت های محرومیت زدایی استان مرکزی از سوی مسئولان استانی اعلام نشود.

روگاجه یادگاری روز چهارشنبه در نشست ستاد رهبری و رهبری نهضت های محرومیت زدایی استان مرکزی گفت: سال گذشته 190 هزار میلیارد ریال برای طرح های محرومیت زدایی در کشور اختصاص یافت که سهم استان از این وام ها 3 میلیارد و 430 میلیارد ریال بوده است.

یادگاری گفت: وام در پنج بخش نوسازی مدارس، بهداشت و درمان، آبفای روستایی، راه روستایی، آبخیزداری و آبخوان داری به استان مرکزی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: وام سه قطعه این قطعات ملی و دو قطعه نیز بهداشت استان و راه روستایی بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 790 میلیارد ریال در قالب 20 پروژه برای اجرای طرح های نوسازی مدارس، یک هزار و 30 میلیارد ریال در قالب 89 پروژه در حوزه راه، یک هزار و 60 میلیارد ریال. ریال در قالب 9 طرح آبرسانی روستایی، 360 میلیارد ریال در قالب 28 طرح راه روستایی و 170 میلیارد ریال در قالب سه طرح برای اجرای طرح های آبخیزداری به استان مرکزی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: وام طرح های آب روستایی در قالب 100 درصد و 50 درصد وام سایر حوزه ها به استان مرکزی اعطا شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: امسال 220 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های محرومیت زدایی در کشور اختصاص یافته که از این میزان 20 میلیارد ریال در سکونتگاه های غیررسمی، 36 هزار میلیارد ریال در راه روستایی و 29 هزار میلیارد ریال در راه روستایی است. آبرسانی در روستاها، 29 هزار میلیارد ریال تنش آبی، 15 هزار میلیارد ریال در حوزه آبریز و قنات، 5 هزار میلیارد ریال در مراکز بهداشتی و درمانی و 50 هزار میلیارد ریال در مدارس روستایی.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های مربوطه نسبت به اخذ وام سهمیه ای در استان مرکزی در سال جاری اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید