27 مرکز سوادآموزی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794216

بچمن هدادی معاون سوادآموزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 27 مرکز سوادآموزی در استان راه اندازی شده است که به آموزش مهارت های اجتماعی، حقوقی، مدنی، پایه و … می پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ بچمن هدادی معاون سوادآموزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری گفت: دستاوردهای حوزه سوادآموزی از بدو تاسیس تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به سطح سواد از افراد 10 تا 49 سال نظرسنجی می شود خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری 95 باسواد به 96 درصد رسیده اند که این نشان از پیشرفت جامعه دارد.

هدادی با تاکید بر اینکه همه همکاران ما در شهرستان ها و مناطق دور افتاده تلاش کرده اند تا نرخ باسوادی در این استان افزایش یابد، گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری در این استان نرخ باسوادی به 96.7 درصد رسیده است.

وی در خصوص وضعیت معلمان توضیح داد: بر اساس آمار تعداد معلمان باسواد در سال گذشته به 359 نفر رسیده است که برای جذب آنها به آموزش و پرورش اقداماتی انجام شده است.

هدادی با بیان اینکه سوادآموزی باید از سمت عرضه به سمت تقاضا حرکت کند، گفت: در حال حاضر 27 مرکز سوادآموزی در استان وجود دارد که دارای مهارت های اجتماعی، حقوقی، شهروندی، آموزش های پایه سوادآموزی و … هستند. این مراکز آموزش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه یافتن دانش آموز باسواد بسیار سخت است، گفت: همکاران ما همیشه با مشکلات زیادی مواجه هستند زیرا می توانند افراد بی سواد را شناسایی کنند.

هدادی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که روزی را شاهد باشیم که بی سوادی در جامعه وجود نداشته باشد، تصریح کرد: طرح پیوند سواد و زندگی تاکنون در 7 مرکز اجرا شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بازماندگان تحصیلی نیز در این استان شناسایی شده اند و پایش اسمی بی سوادان 9 هزار و 400 نفر است.

هدادی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مراکز آموزشی ما جامعه محور باشند باید در کنار سوادآموزی به یکسری مهارت ها برای افراد نگاه کنیم.

“بیماری شوم کرون بر سوادآموزی نیز تاثیر گذاشته است، اما ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا فعالیت ها متوقف نشود و مطابق با شرایط روز پیش برویم و تولید محتوای سوادآموزی مختلف را به روش های مختلف ارائه دهیم.” او گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید