بیش از 2000 نفر در راهپیمایی سوادآموزی امسال در چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909511

خسروی گفت: امسال 2400 نفر تحت پوشش آموزش سوادآموزی قرار گرفته و در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تجمیع آموزش می بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر خسروی معاون آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 309 معلم داریم که 10 نفر آقا و 299 نفر خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه هر سال تعداد مشخصی برای باسواد بودن به ما اختصاص داده می شود، تصریح کرد: تاکنون 340 معلم سوادآموزی منصوب شده اند که از سال 92 سابقه دارند.

خسروی با اشاره به اینکه ثبت نام رشته های سوادآموزی در 3 رشته سوادآموزی، انتقال و تلفیق است، اظهار داشت: سه رشته سوادآموزی معادل متوسطه اول تا سوم است و برای گذراندن دوره باید 800 ساعت مطالعه داشته باشند. دوره سواد آموزی

وی دوره نقل و انتقال را معادل چهارم به ششم عنوان کرد و گفت: پس از مدت واگذاری یک دوره تجمیع وجود دارد. هر کسی که می خواهد این دوره را بگذراند باید 200 ساعت آموزش اضافی بیاموزد. در واقع برای ورود به دوره تجمیع باید دوره های سوادآموزی را گذرانده باشند

خسروی خاطرنشان کرد: هر ساله یک حجم سواد در نظر گرفته می شود که در سال تحصیلی 1401، 2400 نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 1000 نفر در دوره گذار و 930 نفر در دوره تجمیع سوادآموزی را تحت پوشش داریم.

خسروی با بیان اینکه بی سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال تعریف شد، گفت: امسال افراد بی سواد 10 تا 60 سال باید تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گیرند.

وی اذعان داشت: افراد 10 تا 60 سال وارد سامانه می شوند و اگر فردی بی سواد باشد شناسایی و در نهضت سوادآموزی ثبت نام می کنیم اما از کسانی که تحصیلات ابتدایی یا عالی دارند ثبت نام می شود. انجام ندهید

خسروی با بیان اینکه تعداد بی سوادان شهرستان لردگان نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر است، بیان کرد: تعداد افراد بی سواد را در شهرهای مختلف تقسیم بندی می کنیم و از آنها می خواهیم که آنها را تحت پوشش قرار دهند.

وی یادآور شد: تاکنون با 3 زندان در شهرستان های بروجن، لردگان و شهرکرد تفاهم نامه ای منعقد شده که موظف به آموزش تعداد معینی از افراد بی سواد در زندان هستند و مربیان آنها از خود کارکنان زندان استفاده می کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید