برنامه ریزی برای ساخت بیش از 2000 مسکن برای مددجویان در چهارمحال و بختیاری

ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785743

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت کمر بنی هاشم(ع) این موضوع را مطرح کرد.

هوشنگ فولادی گفت: امسال ساخت حدود 2400 مسکن ارباب رجوع در روستاهای چهارمحال و بختیاری در دستور کار است که تفاهم نامه ای با کمیته امداد منعقد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: عمده وظایف بسیج سازندگی در مناطق فقیرنشین و روستاها است.
وی افزود: در دو سال اخیر اقداماتی در مناطق عشایری و روستایی چهارمحال و بختیاری توسط بسیج سازندگی استان انجام شده است که از جمله آنها می توان به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم اشاره کرد.
مسئول بسیج سپاه حضرت کمر بنی هاشم(ع) ادامه داد: اردوهای جهادی که روزانه 25 هزار و 400 نفر بود به صورت یک روزه، سه روزه، هفت روزه و ده روزه برگزار شد.
فولادی گفت: اعزام روزانه 21 هزار نفر به گروه های تخصصی جهادی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، وکلا و سایر گروه ها به مناطق فقیرنشین اعزام شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 2866 پروژه برای توسعه محرومیت زدایی از جمله ساخت و ساز و مرمت منازل مستضعفان، تعمیر خانه های تخریب شده در اثر سیل، ساخت خانه در سراسر جهان، دارالقرآن، ساخت مدرسه، بازسازی مساجد. ، حمام، آبرسانی کشاورزی و روستایی، راهسازی و … توسط بسیج در مناطق محروم و روستاهای چهارمحال و بختیاری انجام شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) افزود: ایجاد 231 دفتر خدمات رسانی با همت ادارات بسیج، ایجاد 83 کارگاه در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی، صنایع تولیدی و تبدیلی و تشکیل و راه اندازی 550 صندوق قرض الحسنه اشتغال در روستاها و مردم که از این تعداد 527 صندوق تعاون تشکیل شده است و اقدامات دیگری برای محرومیت زدایی در روستاها و مناطق عشایری این استان در حال انجام است.
فولادی با اشاره به ایجاد 19 کارگاه اشتغال زایی از جمله خیاطی و قالی بافی که عمدتاً در روستاهای چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، افزود: به 10 مرکز صنعت تبدیل تسهیلات اعطا شد و این تسهیلات به 565 هزار و 690 مرکز ارائه شد. ”
وی گفت: تفاهم نامه هایی با دستگاه ها و نهادهای مختلف منعقد شده است که از آن جمله می توان به تفاهم نامه ساخت مسکن نیازمندان مددجویان اجتماعی و کمیته حمایت اشاره کرد که این خانه ها در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت کمر بنی هاشم(ع) تاکید کرد: امسال ساخت حدود 2400 کانکس در روستاهای چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد که تفاهم نامه ای با آنها منعقد خواهد شد. کمیته پشتیبانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید