3500 گروه جهادی فعال در ایام نوروز / 165 اردوی جهادی در کشور


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818203

سردار زهرایی گفت: 165 اردوی جهادی برگزار کرده ایم که در قالب 3500 گروه جهادی در ایام نوروز در سراسر کشور خدمت رسانی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانسردار محمد زهرایی امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه جهادی حضرت یونس (ع) شهرستان مرزی زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آغاز سال و خدای ناکرده با کار مولد، کار دانش بنیان و ایجاد اشتغال می توانیم. محرکی برای جوانان و مشاغل مرتبط با مردم باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه جهادگران عید امسال را با الگوی جدید رفتار اردویی آغاز کردند، گفت: پنج اردوی کشوری، 32 اردوی استانی و 108 اردوی تخصصی قشری در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 165 اردوی جهادی در کشور از 20 اسفند 93 تا 13 فروردین امسال فعال است، افزود: در این راستا 2100 گروه جهادی در قالب 45 هزار نفر برای فعالیت در این اردوها ثبت نام کرده اند.

سردار زهرایی گفت: با استقبال بالا تا کنون بیش از 3500 گروه جهادی فعال بوده و با شناسایی پایگاه ضمن شناخت ظرفیت ها به رفع مشکلات منطقه کمک کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در استان هایی مانند خراسان جنوبی، یزد و خوزستان که دچار تنش آبی هستند بحث آب حرف اول را می زند، گفت: آب از استخر و کانال به سمت مزرعه هدایت می شود.

وی افزود: اولویت دوم این نهاد اسکان نیازمندان در روستاها و اولویت سوم زیرساخت های اشتغال است.

سردار زهرایی افزود: هرگونه کارگاه زیرساخت اشتغال که به بقا و پایداری مردم روستا کمک کند و یا احیاناً مهاجرت از شهر به روستا را معکوس کند در اولویت کاری ما است.

وی با اشاره به مصوبات مجلس در بودجه 1401 گفت: مجلس انقلاب اقدامات زیادی برای محرومیت زدایی انجام داده است که از آن جمله می توان به معافیت مالیاتی طرح های محرومیت زدایی و واجد شرایط بودن کمک های خیریه و موسسات به عنوان مالیات اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: مجلس برای اولین بار برای رفع محرومیت 120 میلیون تومانی که بسیج سازندگی انجام می دهد، تسهیلات 8 ساله 4 درصدی برای تامین 50 هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته است. “

وی از مردم خواست تا در سمینارهای طرح های زیرساختی اشتغال و محرومیت زدایی شرکت کنند و گفت: در خراسان جنوبی اردوی جهادی یونس در منطقه زیرکوه که حدود 100 روستا را شامل می شود راه اندازی شد و تاکنون در 10 آب انبار دو کاربری دارد. روستاها احداث استخر، کانال سازی، اسکان محرومان، کاشت نهال میوه و کارهای فرهنگی.

سردار زهرایی گفت: همچنین 100 هزار اصله نهال پسته به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و گروه های جهادی از گروه های تخصصی مانند پزشکان نیز در این منطقه فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید