40 دانش آموز بی بضاعت یزد به آموزش و پرورش بازگشتند/ ایجاد 30 مرکز خیریه در مدارس استان یزد

وی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان یزد گفت: در ابتدای هر سال تحصیلی با توجه به اتصال سامانه آموزش و کمیته پشتیبانی و ثبت اطلاعات دانش آموزان تحت پوشش کمیته پشتیبانی می توانند دانش آموزان نیازمندی را که برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نکرده اند ثبت نام کنند

معاون فرهنگی کمیته همیاری استان یزد با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از 50 دانش آموز تحت پوشش این نهاد برای ترک تحصیل برنامه ریزی کردند، ادامه داد: از این تعداد قریب به 40 دانش آموز با حمایت مادی و معنوی کمیته مددکاری برنامه ریزی کردند. و مشاوره تحصیلی و انگیزشی، آموزش بازگشته است.

وی افزود: برخی از این دانش آموزان به دلیل مشکلات مالی شروع به کار کردند، برخی به دلایلی از جمله مشکلات خانوادگی یا نبود امکانات مالی و عدم تهیه دستگاه های هوشمند برای یادگیری مجازی انگیزه خود را برای تحصیل از دست دادند که با حمایت های مادی و معنوی انجام شد. کمیته کمک و مشاوره تحصیلی و انگیزشی برای ادامه تحصیل به مدرسه رفتند.

اسلامنش تصریح کرد: سال گذشته 16 نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد یزد از ادامه تحصیل بازماندند که برخی از آنها به دلایل مختلف از جمله وضعیت معیشتی و نداشتن درآمد خانواده به جای ادامه تحصیل ترجیح دادند و تحصیل و ادامه تحصیل را رها کردند. کمک های کمیسیون این کمک ها مؤثر نبود و برخی از آنها ناتوانی های جسمی و ذهنی داشتند که ادامه تحصیل را برای آنها غیرممکن می کرد.

وی با اشاره به حمایت های مادی کمیته امداد از دانش آموزان بی بضاعت گفت: بر اساس تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و کمیته امداد مقرر شده است دانش آموزانی که توان مالی ندارند در مدارس رایگان ثبت نام کنند و تحصیل این دانش آموزان. در نظر گرفته شده است

اسلامی منش از راه اندازی کانون های نیکوکاری در مدارس استان خبر داد و گفت: تاکنون 30 مرکز نیکوکاری در مدارس توانمند استان ایجاد شده تا دانش آموزان فقیر و کم بضاعت در این راه و با جمع آوری مورد حمایت قرار گیرند. کمک های خیریه دانش آموزان . این امکان را برای دانش آموزان نیازمند فراهم کرد تا از این کمک هزینه ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید