420 هزار هکتار از استان در معرض بیابان زایی است


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813160

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کوم با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره کل منابع طبیعی توسعه پارک های جنگلی است، گفت: 420 هزار هکتار از استان در معرض بیابان زایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی داودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته منابع طبیعی وی با بیان اینکه 420 هزار هکتار از استان در معرض بیابان زایی است، افزود: چهار مرکز بحرانی شامل حسین آباد میش ماست، منطقه مسیله و جاده گرمسار اطراف کوم و کوه نمک و حدود 13 هزار هکتار زمین برای مبارزه با کویر است. عملیات احیا انجام شد.


وی در خصوص اقدامات مهم اداره کل منابع طبیعی در سال های اخیر گفت: به عنوان مثال. حفاظت و نگهداری از جنگل های حرا در استان.

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوم گفت: برای حفظ هر چه بهتر منابع طبیعی کوم از جمله جنگل های حرا با همکاری سایر گروه ها و استفاده از ظرفیت جوامع محلی این مناطق را حفظ و گسترش می دهیم که نتایج خوبی در ارتقای حفاظت از عرصه های طبیعی استان دارد.


وی گفت: 35 هزار هکتار از مساحت استان کوم اراضی جنگلی است که برای حفظ و گسترش این عرصه ها با کمک منابع ملی و استانی و همکاری سازمان های مردم نهاد در دستور کار اداره کل منابع طبیعی قرار دارد. مدیریت و جمع آوری آب .


داودی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب بر اساس مسئولیتی که در بحث توسعه پارک های جنگلی دارد، حدود یک هزار و 266 هکتار پارک جنگلی دست کاشت در استان احداث کرده است که معمولاً در اطراف شهر کوم قرار دارد. .


داودی افزود: با توجه به سیاست دولت و سازمان منابع طبیعی مبنی بر احیای مدیریت پارک های جنگلی خصوصی و شهرداری ها، سه پارک علوی، معصومیه و گدیر به شهرداری بازگردانده شده است.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید