کنترل بیابان زایی با عزم عمومی با شعار عبور از سرزمین


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878843

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت؛

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آب‌های کشور گفت: سال گذشته با کمک مردم، خیرین و فعالان صنعت و معدن توانستیم بیش از 85 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی را تثبیت کنیم و امسال نیز تمرکز کردیم. در 100000 هکتار “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبفای کشور در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به مهم ترین اقدامات سازمان جنگل ها، مراتع و آب های کشور در زمینه بیابان زدایی در کشور گفت: بخشداری بیابان زایی، ابتدا باید سعی کنیم با بیابان زایی مقابله کنیم، به همین دلیل عنوان کنوانسیون روز جهانی مبارزه با بیابان زایی است، یعنی ابتدا باید تلاش کنیم بیابان جدیدی ایجاد نکنیم، بلکه جنگل ها، مراتع کشاورزی و پوشش گیاهی مانند در به طور کلی باید حفظ شود.

سارمان رئیس اداره جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: توانسته ایم بیش از 8.7 هکتار از مساحت 30 میلیون هکتاری کشور را که در آستانه بیابان زایی و فرسایش بادی بود در آستانه فرسایش بادی تثبیت کنیم. که باعث نگرانی شد عنوان کوچه سبز ایجاد شده است و نکته دوم مشارکت نهادها و مردم است تا نهادهای فرهنگی مانند آموزش و پرورش، سازمان ها و سازمان ها را برای مشارکت در پروژه هایی که مردم تاکنون روی آن کار کرده اند و نهادهایی در مسئولیت اجتماعی بیاورند. قالب ها به خوبی کمک می کنند.

مسعود منصور افزود: سال گذشته موفق شدیم با کمک مردم، خیرین و فعالان عرصه صنعت و معدن بیش از 85 هزار هکتار از مناطق بیابانی را تثبیت کنیم و امسال روی 100 هزار هکتار تمرکز کردیم. شعار امسال غلبه بر خشکسالی با مشارکت مردمی است، برای تقویت باید از یک سو بیابان زایی را کنترل کنیم و در جهتی دیگر مناطق بیابانی قبلی را احیا کنیم.

وی گفت: شرایطی که طبیعت به اشکال مختلف گاهی سیل و گاهی گرد و غبار تاثیر خود را پیدا می کند و در تهران پدیده فرونشست را داریم که برای برداشت آب از سفره ها و مردم باید به شدت مدیریت شود. و از مسئولان و وزارت نیرو می خواهم در این راستا تلاش کنند زیرا اگر مدیریت نشود قطعا با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که یکی از آنها فرونشست است و پدیده دوم گرد و غبار است که البته گاهی وارد کشور می شود. از منابع خارجی. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید