43 سال نهضت و خدمت در مسیر پیشرفت و ترقی/ پیروزی انقلاب اسلامی جانی تازه در روح ملت ایران دمید.

ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804640

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 43 سال حرکت و خدمت در مسیر پیشرفت و توسعه صورت گرفته و همچنان در دورافتاده ترین نقاط کشور، امکانات در حال توسعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر ایران، پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولی بزرگ در کشور، منطقه و جهان اسلام است، انقلابی که با پیروزی جان تازه ای به ملت ایران دمید.

انقلاب اسلامی ایران در حالی به پیروزی رسید که دشمن منافع این کشور را مخدوش کرد و تمام ثروت این کشور صرف به هدر دادن خاندان پهلوی و کشورهای غربی شد و کشور تولید شد.

انقلاب اسلامي ايران پايان حكومت 2500 ساله امپراتوري است، جرأت نداشتند كاري بكنند.

ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) برای پایان دادن به رژیم پر جنایت پهلوی و ایجاد حکومت اسلامی سخت تلاش می کند. قیام های زیادی در پنجاه و دومین سال حکومت پهلوی به وقوع پیوست و ملت ایران تا پای جان از ارزش های خود دفاع کرد.

7730a1bb 3212 4356 af19 865e3426382e خبر خاکستری

از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن یاد می شود که ملت ایران توانست در مقابل ظالمان جهان به گونه ای بایستد که خاندان پهلوی فرار کنند. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جوانان زیادی جان باختند، اما نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران یک پیروزی بوده است.

انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید، انقلابی که امید را در دل مردم روزهای اول زنده کرد و پایان روزهای سیاه رژیم پهلوی بود که چیزی جز جنایت و ظلم ارائه نمی داد. در کشور.

امروز با گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تشبیه خدمت در آن سالها نسبت به قبل از انقلاب نشان می دهد که در این چهار دهه خدمت هدف اصلی بوده و هر روز که می گذرد توزیع و توسعه امکانات بوده است. به مناطق دورتر. این اتفاق می افتد.

قبل از پیروزی انقلاب برق و لوله کشی در بسیاری از روستاها در اولویت نبود اما امروزه در دورافتاده ترین روستاها که از نعمت برق و گاز و آب برخوردارند رگه های توسعه دیده می شود.

95 درصد روستاهای 20 خانوار دارای آب سالم هستند

حمیدرضا کرموند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هیچ یک از روستاهای لرستان به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند و تنها حدود 35 درصد از جمعیت شهری از آن برخوردار بودند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، زمینه برای توسعه تأسیسات و آبرسانی به روستاها آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر 560 هزار مشترک آب و فاضلاب در استان لرستان و 380 هزار مشترک شبکه فاضلاب وجود دارد و در شهرهای هرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر نیز تصفیه خانه احداث شده است.

وی افزود: در بخش روستایی هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار تحت پوشش شبکه آبرسانی و فاضلاب هستند که مجموعا 95 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار را تشکیل می دهند و هر ساله تعدادی روستاهای دیگر پوشش دادن.

مدیر عامل ویک لرستان گفت: طول شبکه آبرسانی در بخش روستایی چهار هزار کیلومتر و در بخش شهری سه هزار کیلومتر است که خوشبختانه کیفیت آب در استان استاندارد و قابل قبول است.

f5a97d3b 35a7 40ed acc2 4c87dce99525 خبر خاکستری

کرم پور گفت: سالانه 10 درصد به کل مشترکان آب استان اضافه می شود و تلاش می شود در این حوزه به بخش های مختلف خدمات ارائه شود.

وی با اشاره به فرسودگی بخشی از شبکه گفت: 40 درصد شبکه آبرسانی استان فرسوده است و سالانه قسمت هایی از این شبکه تعمیر می شود.

مدیرعامل لرستان ویک با اشاره به پروژه های دهه فجر افزود: در دهه مبارک فجر هفت پروژه آبرسانی در 12 روستای استان با وام 29 میلیارد و 500 میلیون تومانی شامل خطوط برق، برق، عمران افتتاح می شود. روی تانک ، ایستگاه ها، چاه های حفاری، تجهیزات چاه و غیره.

کرموند تاکید کرد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

98 درصد روستاهای بالای 5 خانوار برق دارند

فریدون هودنیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: تعداد روستاهای برق دار استان 2 هزار و 740 روستا است که طی سالیان گذشته برای تسریع در برق رسانی این روستا تلاش شده است.

وی بیان کرد: اکثر روستاهای بالای 10 خانوار استان برق دارند اما به دلیل گستردگی و پراکندگی روستاهای استان و همچنین سخت بودن شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن اما توسعه برق در روستاها از روستاهای بالای پنج خانوار استان در دستور کار قرار دارد.

هدنجا بیان کرد: اقدامات خوبی برای برق رسانی به روستاها انجام شده و اکثر روستاهای استان برق دار شده اند.

وی با اشاره به نیروگاه های گازی استان گفت: هفت نیروگاه گازی در پلدختر، بروجرد، الیگودرز، ازنا و شهرک صنعتی شماره 2 خرم آباد خرم آباد وجود دارد.

d3823849 215c 4173 9e4c e157d0d999af خبر خاکستری

1900 روستا از گاز شهری بهره مند شده اند

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: در حال حاضر بیش از 407 هزار و 387 خانوار شهری و 159 هزار و 23 خانوار روستایی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند که در مجموع 2 هزار و 369 روستای واجد شرایط گازرسانی در لرستان وجود دارد. ، 1963 روستا گازرسانی شده و مابقی در دستور کار است که تاکنون 24 شهر و 1963 روستا و 3000 واحد تولیدی صنعتی گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: در دهه فجر امسال 312 پروژه گازرسانی در حوزه شهری، روستایی و صنعتی شامل شهرستان، 75 روستا و 236 واحد تولیدی صنعتی افتتاح می شود.

گودرزی گفت: هم اکنون 99.8 درصد جمعیت خانوارهای شهری و بیش از 92 درصد جمعیت خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی گفت: 410 روستای واجد شرایط در استان وجود دارد و گازرسانی برای برخی از روستاهایی که شرایط لازم را دارند در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید