44 میلیون نفر مشتری صندوق های تامین اجتماعی هستند


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901960

معاون قضایی و کار-بیمه سوال دیوان عدالت اداری گفت: بیش از 44 میلیون نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مددجوی صندوق های تامین اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدکاظم موسوی معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: امور در صلاحیت دیوان عدالت اداری تفکیک شده و به صورت تخصصی به آن رسیدگی می شود. عدالت اداری به پرونده های مربوط به تامین اجتماعی به صورت تخصصی رسیدگی می کند.

وی افزود: تقریبا بیش از 42 درصد از شعب دیوان عدالت اداری به یک وزارتخانه اختصاص دارد که نشان از حجم و گستردگی پرونده های ورودی مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به سازمان اداری است. دادگاه.

موسوی ادامه داد: دلیل این گسترش نه تعلل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار در رابطه با مقررات، بلکه به دلیل جمعیت زیادی است که تحت پوشش این وزارتخانه و سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ بیش از 44 میلیون نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم مشتری صندوق های سازمان تامین اجتماعی هستند.

نایب رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اگرچه تصمیم گیری در پرونده ها بر عهده مراجع قضایی است، اما حجم پرونده های وارده به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی ایجاب می کند که دیوان اداری علاوه بر این، یک نوع مدیریت قضایی را اجرا کند. به مراحل قضایی

وی ادامه داد: با توجه به استقلال قضات در دادرسی، هدف این مدیریت قضایی کاهش تعداد پرونده‌ها است، بنابراین با تعامل و مدیریت قضایی می‌توان از تعداد پرونده‌ها در دادگاه که جزء سیاست‌های کلی سازمان است، بکاهد. قوه قضائیه. سیستم

موسوی گفت: یکی از مواردی که در شعب رسیدگی به پرونده، تجدیدنظر و عمومی دیوان عدالت اداری مطرح شد، موضوع مرخصی زایمان بود که حدود 10 سال دادگاه ها را درگیر خود کرد. این مشکل را با برگزاری جلسات مشترک حل کردیم تا این عدد که زمانی در ردیف اول آمار پرونده های دیوان عدالت اداری قرار داشت، اکنون در ردیف آخر قرار گرفته و تقریباً به صفر رسیده است.

وی افزود: با برگزاری جلسات مشترک با مسئولان سازمان تامین اجتماعی، دستگاه های اجرایی و مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه و ارائه راهکارهای عملیاتی، موضوع پرداخت 2 درصد درمان جانبازان و ایثارگران که شکایات زیادی داشتند کاهش یافت. و هماهنگی با قضات مسئول صنایع مرتبط.

دیدگاهتان را بنویسید