5 برنامه موثر که تلفن همراه شما را هوشمندتر می کند

5 برنامه موثر که تلفن همراه شما را هوشمندتر می کند

چه گوشی های هوشمندی بخریم؟

قبل از اینکه به معرفی این اپلیکیشن ها بپردازیم، بیایید گشتی کوچک در دنیای متنوع گوشی های هوشمند بزنیم و مدل های خوبی را معرفی کنیم که به شما در استفاده از بهترین اپلیکیشن های به روز کمک می کنند.

اگر می خواهید یک گوشی هوشمند خوب با قیمت مناسب بخرید، ما گوشی های سامسونگ را به شما پیشنهاد می کنیم. با خرید آنلاین گوشی سامسونگ می توانید با مدل های مختلف آشنا شوید و بسته به بودجه و لیست قیمت خود، از جدیدترین و بهترین مدل ها را انتخاب کنید.

اگر بودجه متوسطی دارید مثلا زیر 10 میلیون تومان چه پیشنهادی می توانیم ارائه دهیم؟ سامسونگ A13 یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند موجود در حال حاضر در بازار ایران است و شما می توانید این گوشی را با قیمتی مناسب خریداری کنید. اگر می خواهید کمی از مشخصات گوشی a13 برایمان بگویید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تراشه: MediaTek MT6833
  • پردازنده: 8 هسته ای
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G57 MC2
  • دوربین اصلی: 1) 50 مگاپیکسل، 2) 2 مگاپیکسل، 3) 2 مگاپیکسل
  • باتری: باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

برنامه های ناوبری

هر گوشی موبایلی که خریداری کرده اید به صورت پیش فرض مجهز به برنامه قدرتمند گوگل مپ است که در جهت یابی به شما کمک زیادی می کند و بدون تهیه آدرس می توانید به ناشناخته ترین مکان های دنیا و تنها با این نقشه دسترسی داشته باشید.

اکنون اپلیکیشن هایی مانند WAZE در این زمینه وجود دارد که متاسفانه برای ایران فیلتر است و برای استفاده از آن نیاز به فیلتر شکن خواهید داشت. این اپلیکیشن بسیار کاربردی برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل استفاده است و امکاناتی مانند مسیر خوانی خودکار، هشدار دوربین های ترافیکی و انتخاب مسیر هوشمند برای رسیدن به مقصد با حداکثر سرعت باعث محبوبیت این اپلیکیشن شده است. این برنامه بیش از 100 میلیون دانلود در گوگل پلی دارد و برای استفاده از آن همانطور که گفته شد به فیلتر شکن نیاز دارید.

اگر می‌خواهید به جای waze از مثال‌های خودتان استفاده کنید، دو نمونه خوب وجود دارد که جزئیات طرح ترافیک، سرعت‌سنج‌ها و دوربین‌های ترافیکی را نشان می‌دهد. البته برنامه های ناوبری زیادی در دنیا وجود دارد که اگر می خواهید با برخی از آنها آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم انواع برنامه های ناوبری هوشمند دنیا را بررسی کنید.

برنامه هایی برای ردیابی فعالیت ها در طول روز

اگرچه برنامه ریزهایی که به صورت دفترچه و کاغذ خریداری می کنید حس نوستالژیک دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به استفاده از این ابزارها ادامه دهند، اما اپلیکیشن های قدرتمند زیادی برای ردیابی فعالیت های روزانه وجود دارد و علاوه بر نوشتن چک لیست کارهای روزانه، می توانید از مزایای آن استفاده کنید. از ویژگی های یادآوری، نوت بوک و ارتباط با دیگران.

انتخاب بین این برنامه ها بسیار دشوار است، زیرا بسیاری از آنها عملکردهای مشابهی دارند، اما ما ایده ای را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر استفاده از ردیاب وظیفه (todolist)، می توانید با همکاران یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. محل کار را به اشتراک بگذارید و از ویژگی های بسیار جالب آنها مانند ایجاد جدولی از مقالات، وظایف و ردیابی آنها و غیره استفاده کنید.

برنامه های پیام رسان، متنوع و متفاوت

آیا می خواهید از اینترنت کمک بگیرید و با هرکسی که می خواهید ارتباط برقرار کنید و شماره تلفن یا شناسه آنها را داشته باشید و نه تنها پیامک رد و بدل کنید بلکه تماس تصویری نیز برقرار کنید؟ پس بررسی و عضویت در تلگرام و واتس اپ را از دست ندهید. البته با وجود اینکه تلگرام چند سالی است که در ایران فیلتر شده است و برای اتصال به آن نیاز به فیلترشکن دارید، اما امکانات فراوان آن اجازه نمی دهد تا کاربران ایرانی این پلتفرم جالب را فراموش کنند.

نسخه رایگان تلگرام دارای امکانات زیادی است و شما می توانید علاوه بر عضویت در گروه های زیادی، تمامی اطلاعاتی که با افراد دیگر تبادل می کنید را برای همیشه ذخیره کنید. تماس تصویری برقرار کنید و کانال های فروش خود را از طریق تلگرام افزایش دهید.

تمامی توابع ذکر شده نیز به میزان کمتری در واتس اپ موجود است و به دلیل نداشتن فیلتر گزینه مناسبی برای ارتباط سریعتر می باشد. البته مدتی است که این برنامه آپدیت های خوبی انجام داده و رابط کاربری خود را بهبود بخشیده است.

برنامه های اندازه گیری سرعت وای فای و اینترنت

WiFi Analyzer یک تحلیلگر WiFi است و به شما امکان می دهد اتصال WiFi خود و همچنین سایر اتصالات را در منطقه عمومی مشاهده کنید. دلایل متعددی وجود دارد که چنین چیزی ضروری است; می توانید ببینید آیا WiFi شما یک کانال را با سایر شبکه های WiFi به اشتراک می گذارد (که بر اتصال و سرعت نهایی تأثیر می گذارد). همچنین می‌توانید شبکه‌های WiFi نزدیک، قدرت سیگنال نمودار و سایر فعالیت‌ها را شناسایی کنید. این برنامه همچنین می تواند به تشخیص مشکلات وای فای در صورت وجود مشکل کمک کند. Wi-Fi Analyzer مخصوصاً برای کسانی که فیلم های تلویزیونی زنده تماشا می کنند یا از خدمات پخش زنده بازی استفاده می کنند مفید است.

برنامه های کاربردی برای ذخیره انواع داده ها

شرکت مایکروسافت در چند سال اخیر برخی از کاربردی ترین برنامه های کاربردی خود را معرفی کرده است که برخی از آنها عبارتند از: Microsoft OneDrive (ذخیره سازی ابری)، مجموعه مایکروسافت آفیس (اسناد Word، صفحات گسترده، ارائه ها)، Microsoft Launcher، Microsoft Authenticator (امنیت)، آفیس. لنز (اسکنر اسناد)، دسکتاپ از راه دور، ایکس باکس و میکسر (بازی). همچنین، برخی از کاربرانی که خواهان برنامه لیست کارهایی هستند می توانند از این برنامه های مایکروسافت استفاده کنند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی بازتاب مستقیم صفحه نمایش اندروید در ویندوز 10 و برخی موارد مفید دیگر است.

یک نکته آخر

اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که بسته به نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید، برای مثال اگر می خواهید سطح زبان خود را ارتقا دهید ما Duolingo را به شما پیشنهاد می کنیم که یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری انواع زبان های خارجی به جز انگلیسی است. اگر می خواهید فیلم ها و عکس های خود را ویرایش کنید، می توانید از Photoshop Light استفاده کنید و در نهایت بازی های مورد علاقه خود را روی گوشی خود نصب کنید و سرگرمی جالبی برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید