5 بهمن پنجاه و هفتمین روز خونین انقلاب در اسلام آباد غرب بود


ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803353

یکی از اولین مبارزان و جانبازان انقلاب اسلام آباد غرب:

فاطله حقیگی از اولین پیشکسوتان انقلاب اسلام آباد غرب 5 بهمن 57 را روز خونین انقلاب اسلام آبادغرب خواند و گفت: پیامی برای همه مبارزان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسلام آباد خبر، فاطله حقیگی از اعضای ثابت هیئت های مذهبی از خادمان مداحان عبدالله الحسین (ع) است که بدون غرور و تواضع در مراسم مذهبی خدمت می کند و به او می گویند عمو فتح الله.

وی از رزمندگان گمنام و جانبازان بی ادعای انقلاب اول اسلام آباد غرب است که در 5 بهمن 1357 در سن 24 سالگی به درجه جانبازی رسید و از رزمندگانی است که در عملیات مرصاد شرکت کرد.

حقیقی در گفت و گو با اسلام آبادخبر به بیان خاطراتی از مبارزات انقلابیون با رژیم ستم شاهی پرداخت و گفت: اسلام آباد در آن زمان شهر کوچکی بود اما نقش حساس و مهمی در مبارزات سیاسی داشت. و رفت و آمدهای مشکوک را کنترل می کردند و در این شرایط انقلاب کردن بسیار سخت بود زیرا ما به سرعت “شناسایی” شدیم، بنابراین باید دل به دریا می زدیم و رو در رو با عوامل شاه مبارزه می کردیم.

وی گفت: کمیته محرمانه ای به ریاست آقای جلیل نژاد تشکیل دادیم که با نمایندگان امام در استان در ارتباط بود که نوارها، پیام ها و پیام های امام را که دریافت می کردیم تکثیر و بین مردم پخش می کرد. «وگرنه آن را می‌خواهیم، ​​به در و دیوار شهر بچسب.

حقيقي پنجم بچمن 57 را روز خونين انقلاب اسلام آباد غرب خواند و گفت: در آن روز حجت الاسلام بهشتي از روحانيون فعال آن زمان در شهر به همه مبارزان پيام داد كه اگر امروز به آنجا نمي آمدند. خونریزی خواهد شد

اما در آن زمان حوالی ساعت 14 عده ای با باتوم و سرباز با لباس غیرنظامی با شعار جاوید شاه در مقابل مسجد کمر بنی هاشم که پاتوق اصلی انقلابیون بود تظاهرات کردند و خواستند این کار را انجام دهند. مردم و انقلابیون را سرکوب کنید، اما این اتفاق نیفتاد و ما با آنها مقابله کردیم و کسانی را که با شعار “مرگ شاه” در حوالی میدان امام (امروز) سر می دادند و خواستار تانک زرهی بودند، عقب زدیم. قدرت به آتش کشیدن که مورد حمله و تیراندازی نیروهای ژاندارمری و پلیس قرار گرفتیم و در آن درگیری ۱۹ نفر از رزمندگان اسلام آبادغرب مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند و اولین شهید اسلام آبادغرب، حمدالله مبارک در آن روز به شهادت رسید.


bc0ee2e5 630a 44bc 876a e0b5fbe6f1a9 خبر خاکستری

این انقلابی ادامه داد: از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله کلت 57 از ناحیه شکم قرار گرفتم و در گردنه محمدزاده پناه گرفتم. در حالی که خونم جاری بود، چند نفر دورم جمع شدند و برای مردم کف زدم، می خواستم با خون خودم روی دیوار بنویسم «رهنمای من خمینی»، اما چشمانم سیاه شد و بیهوش شدم و مرا به بیمارستان رساندم. کمک مردم

حقيقي گفت: ساواك به سرعت خود را به بيمارستان رساند و خانواده و دوستان ما را تعقيب كرد و حتي برادرم را كه در ارتش بود و با لباس نظامي به ملاقات من آمده بود به همراه 20 نفر ديگر كه تا پيروزي در زندان بودند، دستگير كرد. انقلاب.”

این جانباز انقلاب گفت: ارتباط تظاهرات بر عهده من بود و به همراه سایر دوستان علاوه بر اسلام آباد در تظاهرات کرمانشاه شرکت کردیم.

وی با بیان اینکه تمام خاطرات انقلاب جلوی چشمم است، افزود: بنا داشتم به همراه شهید رضوندی و شهید هدایت مرادی نام شاه آباد گرب را به اسلام آباد گرب تغییر دهیم.

حقیقی خطاب به جوانان نسل جدید گفت: این انقلاب ساده به دست نیامده است و جوانان باید به خون شهدا و جانبازان توجه کنند و بدانند و فکر کنند که چرا شهدا جان گرانبهای خود را نثار کردند و مسئولان این کار را نکردند. باید زنده ماندن را فراموش کرد.» و یاد و خاطره شهدا باید به بازماندگان و خانواده شهدا و جانبازان توجه شود.

وی گفت: من و امثال من سپر انقلاب هستیم. ما حاضریم بمیریم.

حاجی به جوانان توصیه کرد با پیروی از راه شهدا از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید