5 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ببه گزارش مرات، سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه دفاع مقدس بزرگترین حماسه ایران محسوب می شود. ، گفت: دفاع مقدس اوج پیروزی و تلاش ملت ایران است. بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان افزود: بزرگداشت حماسه دفاع مقدس تجلیل از ارزش های انقلابی ملت ایران است.

سلامی با اشاره به برگزاری بیش از 5 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس گفت: 100 برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این برنامه ها با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی، اجرایی و نظامی در سطح منطقه برگزار می شود.

به گزارش سلامی؛ برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال از چهارشنبه 30 شهریور ماه با دیدار مقام معظم رهبری آغاز می شود.

مدیرکل حفظ آثار استان از برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان سمنان در 31 شهریور ماه خبر داد و گفت: در این روز گلزارهای رنگارنگ شهدا در استان سمنان عطرافشانی و غبارروبی می شود.

وی در خصوص تولید و عرضه محصولات فرهنگی ویژه پاسداشت مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس 80 عنوان کتاب، کتاب صوتی، آثار ادبی و هنری ارائه می شود.

مدیرکل بنیاد حراست و حفظ آثار ارزشی استان سمنان از جمع آوری 200 هزار سند حراست در این استان خبر داد و گفت: این اسناد در قالب 8 عنوان کتاب جامع اسناد چاپ و منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: دایره المعارف استانی حراست در دست تدوین است که تا سال 1402 تکمیل و ارائه می شود.

با سلام برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا، نمایش فیلم های دفاع مقدس از دیگر برنامه های مهم در راستای گرامیداشت حراست مقدس است و افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس، پیکر دو شهید گمنام نیز در استان تشییع می شود


سمنان میزبان پانزدهمین جشنواره رضوی است

فرشید فلاح لاله‌زاری، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این دیدار با اشاره به ارزش‌های حراست مقدس گفت: ترویج فرهنگ پاسداری از نیازهای آینده ماست.

وی افزود: کشور نیازمند فرهنگ ایثار و ایثار به عنوان مولفه جدی فرهنگ عمومی است.

مدیرکل استانداری سمنان از میزبانی پانزدهمین دوره جشنواره رضوی در بخش داستان کوتاه خبر داد.

فلاح با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همزمان با اجلاس مجاهدین در غبارت دامغان گفت: نشست های ویژه نقد و بررسی فیلم های دفاع مقدس در همه شهرستان ها برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید