70 درصد کارگران صنعتگر زن هستند/ ایران تجزیه ناپذیر است


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902170

وزیر میراث فرهنگی نقش مهم بانوان در صنایع دستی را برجسته کرد و گفت: بیش از 70 درصد فعالان فعال صنایع دستی را بانوانی تشکیل می دهند که موفق به تولید صنایع دستی از این ابزار و وسایل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در همایش روز روستا گفت: قبل از اینکه هفته وحدت بخواهیم خود وحدت نیاز داریم. ایران تجزیه ناپذیر است. ایران زیبایی های زیادی دارد که همه باید در کنار هم باشیم و این زیبایی وحدت کلمه است که دشمنان از آن می ترسند.

ضرغامی با اشاره به راه اندازی شبکه نسیم در مریوان گفت: در آن زمان که می خواستیم شبکه نسیم را در کشور افتتاح کنیم به مریوان رفتیم. جایی که مردم بودند، نگهبان هم بودند. دشمن می خواهد بر طبل اختلاف و تفرقه بکوبد و این وحدت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: روستاها دارای جاذبه های فراوانی هستند که در کشورهای دیگر دنیا کمتر دیده ایم و این درجه در سایر مناطق دنیا وجود ندارد. اگر به روستاها به عنوان یک بخش اقتصادی نگاه کنیم و این نگاه از دید سیاستمداران وجود داشته باشد، می توان به روستاها توجه بیشتری کرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به چالش های پیش روی کشور پس از انقلاب درباره روستاها خاطرنشان کرد: در ارائه آموزش و اولویت های زیادی از جمله امکانات در روستاها کوتاهی کردیم. بنابراین هر چه جلوتر رفتیم بحث حاشیه نشینی و مهاجرت اضافه شد که باید به آن هم رسیدگی می شد.

وی به نقش صنایع دستی در توسعه روستاها اشاره کرد و تاکید کرد: آن مناطقی که کشاورزی در آن قابل کشت نیست می توانند از صنایع دستی بهره مند شوند و زمینه اشتغال روستاییان را فراهم کنند.

ضرغامی از استانداران کشور خواست به توسعه روستاها، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری توجه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: فرصت های زیادی برای گردشگری در کشور مانند عشایر کوه وجود دارد و گردشگران خارجی زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری روستایی و عشایری به ایران سفر می کنند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تسهیلات و اعتبارات را در اولویت قرار دهد و بوم گردی، صنایع دستی و امکانات گردشگری را در روستاها توسعه دهد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با تخریب گران طبیعت و روستاها گفت: امروز در روستاها و مناطق گردشگری افراد زیادی را می بینیم که دست به تخریب طبیعت زده اند. از محیط بانان و حافظان محیط زیست می خواهیم که به این مسائل رسیدگی کنند و به ما گزارش دهند زیرا این افراد عالی رتبه بازوهای کنترل کننده نظام هستند.

ضرغامی به نقش مهم بانوان در صنایع دستی اشاره کرد و تاکید کرد: بیش از 70 درصد فعالان فعال صنایع دستی را بانوانی تشکیل می دهند که موفق به تولید صنایع دستی از این ابزار و مواد زائد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید