73 واحد مسکونی گیلان در هفته بهزیستی واگذار می شود


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883835

مدیرکل بهزیستی گیلان از اعطای وام بلاعوض از 50 تا 150 میلیون تومان برای خرید مسکن برای خانواده های دو معلول و بیشتر خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی امسال و همزمان با کشور 73 مسکن خواهیم گذاشت. واحدهای در حال بهره برداری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه سید مهدی خمت بن دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست با خبرنگاران سلامت روان و جسم را یکی از پایه های اصلی یک جامعه سالم و پویا دانست و اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال 59 تاسیس شد. با هدف مراقبت از معلولان ، اما با توجه به مواجهه جامعه با آسیب های اجتماعی، هم حمایت از قربانیان و هم پیشگیری را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی با اشاره به فعالیت بهورزان و روانشناسان در مراکز مراقبت اجتماعی افزود: امروز بسیاری از مراکز ما به بخش خصوصی و خیریه واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه از اعطای وام بلاعوض 50 تا 150 میلیون تومانی برای خرید مسکن برای خانوارهای دو معلول و بیشتر خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی امسال 73 واحد مسکونی را به بهره برداری می رسانیم. همزمان با کشور

کهیت بن دانا با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن 3000 متقاضی داریم، گفت: مسکنی که شما در اختیار دارید نیز وارد بنیاد مسکن می شود.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی گیلان در سال 1387 افزود: اورژانس اجتماعی (123) در تمامی شهرستان ها به جز سیاهکل ایجاد شده و تا پایان سال در این شهرستان فعال می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه اخذ مدرک فنی و حرفه ای برای نیازمندان و سرپرستان خانوار رایگان خواهد بود، گفت: 100 میلیون تومان وام 4 درصدی برای راه اندازی کسب و کار پرداخت می شود.

وی از مداخله کمک های اجتماعی اورژانسی در موارد کودک آزاری و خشونت خانگی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم تخصصی روانشناسی و مددکاری اجتماعی اطلاعات اولیه را دریافت و مورد را تشخیص می دهد.

کهیت بن دانا با اشاره به فعالیت 103 مرکز توانبخشی، مراقبتی، شبانه، روزانه، اوتیسم و ​​حرفه آموزی در گیلان خاطرنشان کرد: شش مرکز اعصاب و روان در استان داریم.

وی همچنین درباره افزایش مستمری بیماران بیمه شده از 350 هزار تومان به 420 هزار تومان افزود.

مدیرکل بهزیستی گیلان طلاق و خودکشی را از آسیب های اجتماعی جامعه می داند و بیان می کند: با کودکان کار توسط نهادهای شهرداری برخورد می شود. البته آموزش مهارت های زندگی برای این کودکان را در دستور کار داریم.

وی همچنین از تشکیل 800 پرونده متقاضی فرزندخواندگی در گیلان خبر داد و بیان کرد: خانواده های متقاضیان با سامانه مددکاری اجتماعی کشور تماس گرفته و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید